استاندار فارس، فرماندار شیراز در پیامی روز معلم سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ۱۲ اردیبهشت به مناسبت روز معلم نامگذاری شده است و برخی از مسئولان استان فارس با ارسال پیامی این روز را تبریک گفتند.

استاندار فارس به مناسبت روز معلم سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام دکتر عنایت الله رحیمی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۲ اردیبهشت، روز معلّم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز تکریم دانایی و ارج نهادن به مقام و منزلت چراغدارانِ معرفت و آگاهی است.

راز و رمز ماندگاری تمدن‌ها و سرفرازی جوامع ممتاز، یقیناً به خاطر رواج اندیشه‌های متعالی، گسترش دانش و تعمیق بینش و باور‌های معرفتی است. تحقق این امر مهم، منوط به دانایی، توانایی و اراده‌ی معلّمان و اندیشمندان هر جامعه است و بدون شک رمز جاودانگی و پویایی هر تمدنی رابطه‌ای گسست ناپذیر با نقش آفرینی معلّمان آن جامعه دارد و درکِ جایگاه و منزلتِ معلّم، از الزاماتِ غیرقابل انکار در این مسیر عزت آفرین است.

در پرتو همتِ معلّمِ فهیمِ بینش مند، می‌توان از درخت کهنسال علم و ادب، میوه‌های صداقت، نوع دوستی، شهامت، کمال گرایی و خداباوری را به جامعه‌ی عزیز و بزرگ دانش آموزی و دانشجویی تقدیم نمود و جامعه را از شمیم دل انگیز آگاهی، اخلاق و معرفت سرشار کرد.

الفبای توسعه، تعالی، توفیق و ترسیمِ شهر آرمانی، در دست باکفایت معلّم است؛ دست توانا و دل مهربانِ معلّم است که می‌تواند از مس وجود آدمی، کیمیای کیمیاساز بسازد و به رسالت خود که همانا، هدایت و به کمال رساندن است جامه‌ی عمل بپوشد و کاری از جنس رسالتِ پیامبران را به منصّه‌ی ظهور برساند که شایسته‌ی تحسین و تقدیر و لایق احترام، تکریم و تواضع باشد.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره معلّم شهید، استاد، مرتضی مطهری، هفته معلّم را خدمت فرهنگیان عزیز، استادان ارجمند دانشگاه و تمام عزیزانی که نقش آفرین شغل شریف معلّمی هستند تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم که تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را برای تربیت فرزندانی فرهیخته، شجاع، خلّاق، باورمند و مفتخر به هویت ایرانی-اسلامی، موفّق و پیروز بگرداند.

پیام تبریک فرماندار شیراز به مناسبت گرامیداشت روز معلم

محمدرضا امیری فرماندار شیراز، در پیامی روز معلم را تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:

به نام خداوند لوح و قلم
تو را سپاس ای آنکه قلم به دستم دادی و الفبای هستی را در گوشم هجا کردی. خودت را بخش کردی و صدایت را کشیدی تا آموزگار بخشندگی و سکوت من باشی.
هفته و روز معلم بهانه‌ای است تا سالی یک بار هم که شده کودکی ام را مرور کنم، نوجوانی و جوانی ام را با تو قدم بزنم زیرا در قاب تمامی خاطراتم تو را می بینم با آن لباس گچ آلود و دستان تا آرنج سفید و نگاهی که سراسر مهربانی است و امید.
ای تو تمام خاطراتم، از تو سپاسگزارم، بخاطر همه همراهی ها و دستگیری هایت.
ویروسی که کابوس این قرن است، گلویمان را گرفت تا حدقه چشمان غبار گرفته مان باز شود و تو را ببینیم و ببینیم که ثروت تنها علم است و بس.
ببینیم که آموزش ضامن بقای دنیاست و ببینیم که آموزگاری تعطیلی ندارد و تو حقیقت را می آموزی حتی اگر مجازی باشد. در مقام تو چه می توان گفت جایی که خداوند به معلمی خود می بالد که "علم الانسان ما لم یعلم".
تا خدا بوده بوده‌ای و تاخداهست، خواهی بود.
جهش در تولید علم را سر لوحه آموزش خود قرار می دهی آنگاه که رهبر فرزانه سخن از جهش تولید می‌گوید و در این راستا پرتوان قدم بر میداری، که هر جهشی بر پایه جهش علمی ممکن می شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار