عرفانی گفت: در شرایط کنونی بازگشایی مشاغل و فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد:  از اواخر بهمن ماه تا به امروز درگیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ در کشور بودیم و در حال حاضر کاهش موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور گزارش شده است.

او  ادامه داد: آمار استخراج  شده نشان می‌دهد اقدامات کنترلی در زمینه کاهش اثرات بیماری کرونا موثر بوده است، اما این مسئله به معنای کنترل کامل بیماری  در کشور نیست و شعله های کرونا به دلیل نو پدید بودن این ویروس به طور کامل خاموش نشده است.  

رئیس اداره مراقبت از  بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: باید چرخه انتقال ویروس کرونا  در جامعه قطع شود. درحال حاضر مشاغل کم  خطر و متوسط در سراسر کشور بازگشایی شده است و ناوگان حمل و نقل عمومی فعال هستند که این امر فاصله گذاری اجتماعی را تاحد زیادی تحت تاثیر  قرار می دهد.

عرفانی با اشاره به اینکه باید مراقب چرخه انتقال ویروس در جامعه باشیم، گفت: باید در خانه بمانیم و تنها در صورت وجود ضرورت از خانه خارج شویم. همچنین اگر مجبور به تردد در سطح شهر هستیم باید از وسایل حفاظتی مانند ماسک و دستکش استفاده کرده و فاصله یک متر و ۸۰ سانتی متری با دیگران را رعایت کنیم تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.


بیشتر بخوانید: تولید دارو‌های کووید ۱۹ با یک دهم قیمت در ایران


او افزود: ویروس کرونا پدیده‌ای جدید و ناشناخته است و کسی نمی داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، با شناخت تدریجی نسبت به این بیماری تصمیم گیری‌ها بازنگری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار