رئیس آب و فاضلاب دامغان با اشاره به نصب ۲۱۳ انشعاب جدید آب روستایی در این شهرستان گفت: ۸۵ درصد جمعیت روستایی دامغان از آب شرب سالم بهرمند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهروز زارع وامرزانی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد جمعیت روستایی دامغان شامل هفت هزار و ۶۰۰ نفر از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، گفت: سال گذشته ۲۱۳ انشعاب جدید آب روستایی در شهرستان بااعتباری معادل ۲۱۳ میلیون ریال نصب‌شده است.

او ضمن بیان اینکه سال گذشته شبکه توزیع آب شرب روستا‌های قوشه و الله‌آباد دامغان به ترتیب با حجم ۸۰۰ مترمکعب و ۵۱۵ مترمکعب ایجاد شدند، افزود: برای اجرای این دو پروژه آب‌رسانی درمجموع یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس آب و فاضلاب دامغان به اجرای خط انتقال آب شرب روستای تویه رودبار در شمال این شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: ساخت مخزن فشارشکن نیز از دیگر اقداماتی بود که از سال ۹۷ این پروژه آغاز و بااعتبار یک میلیارد ریالی از محل اعتبارات استانی آماده بهره‌برداری شد.

زارع وامرزانی ضمن بیان اینکه ۲۶ روستای زیر ۲۰ خانوار تحت پوشش آب و فاضلاب دامغان نیستند، در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد روستا در دستور کار این اداره قرار دارد.

او افزود: سال گذشته مجتمع آب‌رسانی خاتم در شرق دامغان با تأمین آب ۲۱ روستا به‌عنوان یکی از طرح‌های آب‌رسانی روستایی در استان سمنان بااعتبار ۱۶۴ میلیارد و ۹۶۶ میلیون ریال افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار