سردار سید علیرضا بنی طبا معلم شهیدی که دانش آموزانش شهید شدنش را دو هفته قبل از شهادتش سر کلاس درس با وعده دیدار معلم شهید سید فرهاد متولی به برادر این شهید خبر داد.

سید ابوطالب فاطمی نوش آبادی، مدیر دبستان معلم شهید اصغر فخار کاشان، به مناسبت روز معلم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: زمانی که او دانش آموز مدرسه راهنمایی معلم شهید احسان روحی نوش آباد بود معلم بسیار خوش چهره و خوش اخلاقی را که مربی تربیتی نیز بود به مدرسه شان آمد هیچ وقت فراموش نمی‌کند.

او، با اشاره به اینکه این معلم زیبا، خوش اخلاق، صمیمی و مهربان تدریس درس دینی کلاس آن‌ها نیز را برعهده داشت افزود: این معلم از همه نظر انسان کاملی بود و در آن زمانی که بیشتر دانش آموزان یک ترسی را از بیشتر معلمان در دل به صورت نهفته داشتند گویا چهارچوب‌ها را شکسته بود و با همه بچه‌ها رفیق بود و همه او را دوست داشتیم.

به گفته او، همه ما دانش آموزان کلاس به واسطه این دوست داشتن و صمیمیت او با ما و عمل به سخنانش در اخلاق و رفتارش به حرف هایش عمل می‌کردیم و معارف دینی و امور مذهبی را نیز که به ما تعلیم می‌داد یاد می‌گرفتیم.

مدیر دبستان معلم شهید اصغر فخار کاشان، با تاکید بر اینکه معلم خوش چهره و الگوی اخلاقی آن‌ها بسیار مودب ومهربان بود گفت: معلم ما تنها موردی که داشت، غیبت‌های طولانی مدت او بود دوهفته می‌آمد و یک ماه یا بیشتر از آن در مدرسه نبود.

فاطمی نوش آبادی، تصریح کرد: غیبت‌های طولانی مدت و دوری معلم ما که او را دوست داشتیم برایمان بسیار سخت بود بویژه اینکه هر زمان تقاضایی از مدرسه و معلمان داشتیم ازطریق او مطرح و پیگیری می‌کردیم و در بیشتر موارد به نتیجه می‌رسیدیم.

او بازگشت معلمشان بعد از یک غیبت یک ماهه به مدرسه را یادآور شد و گفت: هرچه از او پرسیدیم که کجا بودید با شوخی جواب‌هایی می‌داد و نگفت کجا بوده است.

به گفته او، معلمشان وقتی به کلاس آمد یکی از دوستان و همکلاسی وی بنام سید محمد از او در مورد برادرش معلم شهید سید فرهاد متولی که دوست صمیمی آقا معلم بود پرسید و گفت داداش فرهادم کجاست؟ خبری از او نداریم؟
فاطمی نوش آبادی، افزود: آقا معلم عزیزمان گفت «جایش عالیست! من هم بزودی می‌بینمش و پیش اوخواهم رفت.»

او گفت: آن زمان ما نمی‌دانستیم که معلم خبر از شهادت سید فرهاد (که در عملیات بیت المقدس در شلمچه مفقود الاثر شده بود) دارد و منظورش از اینکه گفت سید فرهاد جایش عالیست و من هم بزودی پیش او خواهم رفت و خواهم دیدش غیر مستقیم خبر از شهادت خودش را می‌دهد.

به گفته او، خبر شهادت معلم خوش چهره و مهربان آن‌ها را دو هفته بعد از آن کلاس و‌وعده‌ای که داد به مدرسه آوردند و گفتند سید علیرضا بنی طبا معلم و مربی تربیتی مدرسه شهید شد و ما تازه فهمیدیم که این معلم بی
ادعا و مهربانمان فرمانده گردان ۸ ثامن الحجج (ع) لشگر ۸ نجف اشرف بود.

فاطمی نوش آبادی، در پایان یادآور شد: معلم شهید سردار سید علی رضا بنی طبا معلمی بود که مهر و مهربانی را از او آموختم و شاگرد همیشگی این معلم اخلاق و الگوی عملی ایثار هستم.

شایان ذکر است: معلم شهید سید علیرضا بنی طبا در بهمن ماه سال ۱۳۴۲ از مادری علاقه‌مند به اهل بیت و پدری از سلاله زهرای اطهر (س) متولدشد. درهفت سالگی قدم به محیط مقدس علم و دانش گذاشت و، چون کودکی کنجکاو و باهوش بود توانست در تمام مقاطع تحصیلی با رتبه ممتاز به کلاس‌های بالاتر قدم گذارد درطول مدت تحصیل از کسب معارف اسلامی و شرکت در جلسات مذهبی و آموزش قرآن و عربی نیز غافل نبود.

سردار سید علیرضا بنی طبا در تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۴به عنوان فرمانده گردان ثامن الائمه لشگر ۸ نجف اشرف در منطقه فاو در عملیات والفجر ۸ در راه بازگشت به سنگر مورد اصابت ترکش خمپاره قرارگرفت و به فیض عظیم شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید سید علیرضا بنی طبا خطاب به دانش آموزان و دانشجویان:
دانشجویان و دانش آموزان عزیز! بر شما لازم است که بکوشید و روزگار کوتاه عمر خود را برای دست یافتن به فضائل روحی و فراهم آوردن نیرو‌های سازنده علمی غنیمت شمارید. این نکته را فراموش نکنید که امتیاز انسان به خاطر همین قوّه عاقله و نیروی خرد است. این نیرو به شما امکان می‌دهد که در دنیا دانش‌های سودمند را برای دنیا و آخرت خویش فرا گیرید و بدانید که مملکت اسلامی ما نیاز به متخصّصان متعهّد دارد و این شما هستید که باید این نیاز را برطرف کنید.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.