عباس رضایی، در پیامی «روز معلم» را به فرهنگیان استان تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، متن پیام تبریک استاندار اصفهان بدین شرح می‌باشد:
معلم، شمع شب افروز شبستان عشق و عقل در گذرگاه تاریخ است. گلواژه هایش در باغ همیشه سرسبز و با طراوت عرفان و معرفت می‌روید. او در شبانه‌ترین اعصار تاریخ، مشعل دانایی بر افروخته تا رهنوردان طریق دانش را به سوی ساحل صبح سعادت رهنمون گردد و تشنه کامان آگاهی را به چشمه سار زلال معرفت هدایت کند.

روز معلم، یادمان نکوداشت انسان‌های شریف و نیک نهادی است که همواره در عرصه تعلیم و تربیت، دلپذیرترین و غرورانگیزین جلوه‌های عشق و آفرینش را به نمایش گذاشته اند و چه آیین پسندیده‌ای است که هرسال، مقارن یا یادروز شهادت استاد مطهری روز معلم را گرامی می‌داریم تا بدین سان طلوع راستین و افول ناپذیر اندیشه‌های تابناک و تاریخ سازی را که برآمده از ژرفای عشق به ارزش‌های ماندگار بشری است شاهد باشیم.

مهمترین مولفه و شاخصه در فرایند توسعه پایدار هر جامعه ای، توسعه‌ای است که مبتنی بر شالوده‌های استوار آموزشی باشد بنابراین جامعه‌ای می‌تواند منزلگاه‌های توسعه پایدار و متوازن را در نوردد و به چشم انداز‌های روشن پیشرفت و تعالی برسد که زیرساخت‌ها و بنیان آموزشی آن جامعه که توسط معلم پایه گذاری می‌شود، استوار و مستحکم باشد.

لیک برای تحقق این هدف راهبردی، یعنی تحکیم بنیان‌های آموزشی؛ تربیت نخبگان و اعتلای جایگاه آموزش در فرایند توسعه فراگیر و دانش بنیان، باید سازوکار‌های علمی در عرصه‌های مناسب و تجهیزات مدرنی که لازمه پیشرفت و تعالی و رقابت علمی در عرصه‌های بین المللی است، متناسب با نیاز روز افزون و شتابنده دانش آموزان و دانش آموختگان فراهم آید تا همگرایی با ملل جهان در عرصه رقابت¬های علمی و آموزشی میسر و محقق گردد.

امید است زمینه‌های مساعد برای تحکیم روزافزون بنیان‌های آموزشی، اعتلای همه جانبه کشور و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین المللی فراهم آید و شغل معلمی در مقام نماد ارزشی نظام آموزشی به عنوان محور اصلی و شاخصه نخست توسعه پایدار شناخته شود.

اینجانب ضمن تبریک روز معلم به جامعه فرهیخته اساتید و معلمان فرهنگ آفرین و گرامیداشت یاد و خاطره معلم فرزانه استاد مطهری، توفیق روز افزون این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/ی
 


معلم، استحکام بخش زیربنای فرهنگی جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار