رضازاده درباره اقدامات پیشگیرانه از کرونا در حوزه کاهش آسیب و معتادان، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید رضازاده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، درباره اقدامات پیشگیرانه از کرونا در حوزه کاهش آسیب و معتادان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین معتادانی که در مراکز کاهش آسیب نگهداری می‌شوند اقدامات مختلفی انجام داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در مراکز نگهداری از معتادان به ویژه معتادان خیابانی داشتیم، بیان کرد: این اقدامات با حمایت سازمان ملل انجام شده و همچنین سازمان ملل از فعالیت بهزیستی در این حوزه تقدیر کرده است.

رضازاده گفت: این باعث افتخار است که ایران در زمان شیوع کرونا علاوه بر رسیدگی به مردم عادی، معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها را از یاد نبرده است، در حالی که بسیاری از کشور‌های پیشرفته در رسیدگی به مردم عادی هم با مشکل روبه رو بودند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با شیوع کرونا بلافاصله دستورالعمل‌های لازم را به مراکز اقامتی معتادان ارسال کردیم و همچنین در این دستورالعمل ها به نحوه برخورد با افرادی که علائم مثبت دارند، اشاره شده است و به تمام مراکز مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی ارسال کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که از پذیرش افراد جدید بپرهیزند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از جمع آوری معتادان متجاهر در روزهای کرونایی


وی با اشاره به اینکه برای معتادانی که در خیابان هستند نیز اقداماتی انجام شد، تصریح کرد: با ۲۵۰ تیم سیار، ۳ هزار و ۲۰۰ محله پرخطر را شناسایی کردیم و آموزش‌های لازم را به معتادان برای اعتیاد کم خطر‌تر و پیشگیری از کرونا دادیم. همچنین مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در اختیار این افراد قرار داده شد و آن‌ها را غرلباگری علامتی و تب سنجی کردیم تا اگر فردی مشکوک باشد، به کادر درمانی سپرده شود.

رضازاده گفت: علی‌رغم اینکه این افراد گروه پرخطر بودند و به صورت جمعی زندگی می‌کردند، امکان ابتلای به کرونا در آن‌ها بالا بود، اما در حال حاضر شاهد کمترین میزان ابتلا در بین معتادان متجاهر بودیم که این آمار نتیجه تلاش بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان ملل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار