معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی درباره مسئولیت نگهداری معتادان متجاهر در قرنطینه، توضیحاتی داد.

مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئولیت نگهداری معتادان متجاهر در قرنطینه، اظهار کرد: دستورالعملی که معاونت درمان وزارت بهداشت و کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر مصوب شده باید دقیق اجرا شود.

وی بیان کرد: اگر این دستورالعمل به طور کامل اجرا شود، خطر بروز ویروس کرونا در معتادان متجاهر و انتقال آن به دیگران کاهش می‌یابد.

رضازاده با بیان اینکه در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر یک تقسیم کار برای جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفت، افزود: طبق مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر دستگاه‌های دیگری مانند بسیج، سازمان زندان‌ها و ارتش می‌توانند علاوه بر سازمان بهزیستی کشور مرکز ماده ۱۶ داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: برای نگهداری از معتادان متجاهر پس از جمع آوری در شرایط فعلی نیازمند مرکز قرنطینه هستیم که ۱۴ روز معتادان در آنجا نگهداری شوند و قبل از ورود به مرکز باید از همه آن‌ها تست کرونا گرفته شود و اگر تستشان مثبت باشد به یک مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل می‌شوند، اما اگر منفی باشد در همان مرکز قرنطینه به مدت ۱۴ روز می‌مانند و غرلباگری می‌شوند و اگر بد حال و به اقدامات درمانی نیاز داشته باشند مانند سایر افراد توسط وزارت بهداشت اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین مرکز قرنطینه در شرایط فعلی در تهران قرار شد فشافویه باشد و اگر بعد از ۱۴ روز تستشان منفی بود وارد مراکز معمولی ماده ۱۶ می‌شوند و آن‌هایی که علامت کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلای کرونا هستند به مراکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل می‌شوند که سپاه نگهداری این معتادان را در این مراکز بر عهده دارد.

رضازاده اضافه کرد: قرار شد سپاه اداره مراکز قرنطینه و خدمات بهداشتی-درمانی را با پرسنل خود برعهده داشته باشد، اما تأمین مالی نگهداری معتادان متجاهر در مراکز قرنطینه برعهده ستاد مبارزه با موادمخدر است و از ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز کمک بگیرند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سئوال که چرا سپاه این مسئولیت را برعهده گرفته است؟ گفت: سپاه نقش کمک کننده به دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد و بهزیستی امکان فراهم کردن امکانات درمانی و مرکز قرنطینه برای معتادان متجاهر را ندارد و وزارت بهداشت نیز درگیر بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی است، لذا به کمک نیاز داشتیم که مثل همیشه سپاه به کمک بهزیستی و وزارت بهداشت آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار