عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با محکومیت طرح تجزیه یمن اعلام کرد این طرح یک طرح آمریکایی، انگلیسی، سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در واکنش به اعلام خودمختاری شورای انتقالی جنوب یمن، تاکید کرد طرح تجزیه یمن به ۶ اقلیم خودمختار یک طرح آمریکایی، انگلیسی، سعودی، اماراتی است.

محمد البخیتی افزود کشور‌های ائتلاف متجاوز سعودی به دشواریِ محقق ساختن اهداف خود به دلیل تغییر معادله قدرت به سود نیرو‌های یمنی پی برده اند.

شورای انتقالی جنوب یمن ششم اردیبهشت طی اقدامی که مغایر با منافع عربستان بیان شده، اعلام خودمختاری کرد. همزمان با بیانیه رئیس این شورا، تحرکات نظامی نیرو‌های وابسته به این شورا در عدن از سر گرفته شد. این تصمیم موجب خشم دولت مستعفی یمن شده است، همزمان از این گروه درخواست شده تا به توافق ریاض بازگردد و این اعلامیه را لغو کند.


بیشتر بخوانید:


این در حالی است که مزدوران اماراتی و سعودی در جنوب یمن به جان هم افتاده اند به طوری که شورای انتقالی جنوب یمن، که تحت حمایت امارات اعلام کرد: «دولت غیرقانونی منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری تحت حمایت عربستان) با هماهنگی گروه‌های افراطی عملیات نظامی علیه نیرو‌های ما را شدت بخشیده است.»

شورای انتقالی جنوب یمن افزود: «تسامح و چشم‌پوشی از دولت هادی با کارنامه‌ای پر از ناتوانی، فساد و مجازات دسته جمعی غیرممکن است.»

مداخله نظامی در یمن در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ میلادی برابر با ۶ فروردین ۱۳۹۴ با حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به سرکردگی عربستان سعودی با نام عملیات طوفان قاطعیت و به درخواست عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار