ثبت نخستین موارد مرگ بر اثر کرونا در یمن

وزیر بهداشت دولت مستعفی یمن از ثبت نخستین موارد مرگ و میر بر اثر کرونا در یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المشهد الیمنی، ناصر باعوم، وزیر بهداشت عمومی و مسکن دولت مستعفی یمن امروز پنجشنبه از ثبت نخستین موارد مرگ بر اثر کرونا در این کشور خبر داد.

ناصر باعوم در گفتگو با کانال ماهواره‌ای «الیمن» اعلام کرد روز چهارشنبه دو مورد مرگ از ۵ مورد ابتلای اعلام شده به ویروس کرونا، به ثبت رسید. با این احتساب، موارد فعالی که در یمن در حال درمان هستند، به سه مورد از ۵ مورد ابتلای تأیید شده به کرونا رسید. روز گذشته ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در عدن تأیید شد.

یمن نخستین مورد ابتلا به کرونا را در دهم ماه جاری میلادی به ثبت رساند که متعلق به شهروندی یمنی در شهر ساحلی الشحر واقع در حضرموت واقع در شرق این کشور بود؛ این در حالی است که روز دوشنبه اعلام شد این شهروند از بیماری کرونا بهبود یافته است.

گفتنی است آمریکا با ثبت بیش از یک میلیون مورد ابتلا به کرونا، رتبه اول مبتلایان را در میان تمامی کشور‌های جهان از آن خود کرده است؛ همچنانکه تا کنون بیش از ۶۱ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا و ایتالیا نیز به ترتیب با ثبت بیش از ۲۳۶ هزار مورد و ۲۰۳ هزار مورد ابتلا، رتبه‌های دوم و سوم مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده اند. شمار قربانیان در اسپانیا به بالای ۲۴ هزار نفر و در ایتالیا به بالای ۲۷ هزار نفر رسیده است.

طیق آمار‌های رسمی، بیش از سه میلیون و دویست هزار نفر تا کنون در جهان به کرونا مبتلا شده اند. همچنین شمار قربانیان کرونا در جهان به بالای ۲۲۸ هزار نفر رسیده است. شمار بهبود یافتگان از کرونا نیز به بالای یک میلیون نفر رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار