رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: برای تیم ملی برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته بودیم که ویروس کرونا مانع تمامی آن‌ها شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان در گفت‌وگو با یکی از برنامه های تلویزیونی درباره تصمیم برای پایان رقابت های لیگ برتر اظهار داشت: ما پس از بازی تیم ملی با قطر که پنجم اسفندماه سال گذشته برگزار شد ما هیچ مسابقه ای را بعد از آن برگزار نکردیم. اوسط اسفندماه هم جلسه ای با مدیران و سرمربیان تیم های   راه یافته به مرحله پلی‌آف لیگ برتر جلسه ای را برگزار و تصمیم گرفتیم اگر شرایط تا ۲۵ فروردین ماه عادی و ویروس کرونا از بین رفت، بتوانیم دیدار های مرحله پلی‌آف را برگزار کنیم، چون بازی های مهم  ما همان مرحله پلی‌آف است.

او ادامه داد: نمایندگان باشگاه های حاضر در مرحله پلی آف در آن جلسه قبول کردند اگر شرایط تا ۲۵ فروردین ماه عادی نشد، لیگ را لغو اعلام کنیم. پس از آن باشگاه‌ها به ما نامه زدند که ما بازیکنان و مربیان خارجی داریم و در مورد قرارداد آن‌ها که در آستانه به اتمام رسیدن است، نمی‌دانیم چه تصمیمی بگیریم و اگر می‌شود فدراسیون سریع‌تر تصمیم بگیرد. در این بین باشگاه شهرداری گرگان هم به ما توصیه کرد که این تیم را به‌عنوان قهرمان انتخاب کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال افزود: امسال پنج، ۶ تیم از مدعیان قهرمانی به شمار می رفتند و باید از مدیران عامل‌ باشگاه‌هایی که در لیگ برتر سرمایه‌گذاری می کنند، حمایت کنیم. در اطلاعیه قبلی خودمان اعلام کرده بودیم که اگر رقابت های غرب آسیا برگزار شد، در آن زمان تصمیم‌گیری‌های لازم را اتخاذ خواهیم کرد که همه باشگاه‌ها به غیر از  شهرداری گرگان از تصمیم ما استقبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم در خوشبینانه‌ترین حالت اعلام کنند که فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از سر گرفته شود، ما باید یک ماه به تیم‌ها وقت بدهیم تا تمرین کنند و خودشان را برای مسابقات آماده کنند. در این صورت احتمال آسیب‌دیدگی و مسائل دیگر بسیار بالا است.

رئیس فدراسیون بسکتبال بیان کرد: باید به این بخش از ماجرا هم توجه کنیم. ما برای تیم شهرداری گرگان رتبه‌بندی را حفظ کردیم، ولی نمی‌توانستیم قهرمان را مشخص کنیم، چون اتفاقات زیادی در مرحله پلی‌آف رخ می‌دهد و ممکن است قهرمان تغییر کند.

طباطبایی درباره انتخاب نماینده در رقابت های باشگاه‌های غرب آسیا تصریح کرد: قطعا برای مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا نماینده انتخاب می‌کنیم. آن مسابقات اگر برگزار شود مردادماه به بعد خواهد بود و ما در آن مقطع برای انتخاب نماینده می‌توانیم مسابقه‌هایی را بین تیم‌های مدعی برگزار کنیم و در نهایت یک تیم را معرفی کنیم.

او درباره برنامه‌های تیم ملی بسکتبال بیان کرد: برنامه‌های  خوبی را ترتیب داده بودیم که ویروس کرونا همه آن ها را بهم زد. اسپانیایی ها قصد داشتند که پیش از برگزاری رقابت های المپیک توکیو ما به آنجا برویم و تیم هایمان دیدار تدارکاتی برگزار کنند  همچنین تیم ونزوئلا هم می‌خواست به اسپانیا بیاید که در آنجا با ما مسابقه بدهد. ژاپن هم برای ۱۰ روز مانده به المپیک از ما دعوت کرده بود که با آن‌ها مسابقه دوستانه برگزار کنیم، اما همه برنامه‌های ما به تعویق افتاده است.

طباطبایی درباره لیگ بانوان اظهار کرد: پارسال برای اولین بار لیگ برتر بسکتبال بانوان را به مانند آقایان برگزار کردیم که این اتفاق یک موج بسیار خوبی را به وجود آورد و باعث شد تا تیم‌ها رقابت نزدیک‌تری با هم داشته باشند و فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) هم در گزارشی از توسعه ورزش بانوان در کشور ما تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.