دادستان کل رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به دیوان عالی این رژیم تشکیل کابینه از سوی بنیامین نتانیاهو را بدون مانع قانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، در حالیکه پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قطورتر می‌شود، دادستان این رژیم با تشکیل کابینه از سوی او موافقت کرد.

آویخای مندلبیت، دادستان رژیم صهیونیستی با ارسال نامه‌ای به دیوان عالی این رژیم اعلام کرد ماموریت نتانیاهو برای تشکیل کابینه بعدی این رژیم، منع قانونی ندارد.

هئیت منصفه دیوان عالی رژیم صهیونیستی یک هفته مهلت دارد تا پس از جلسات دادگاه پرونده فساد نتانیاهو در روز‌های یکشنبه و دوشنبه و نیز تغییرات توافق شده میان حزب لیکود نخست وزیر فعلی و حزب آبی و سفید بنی گاتنز، رقیب او، در این خصوص تصمیم گیری کند.

پیش از این حزب آبی و سفید از دیوان عالی خواسته بود تا به منظور جلوگیری از برگزاری دور چهارم انتخابات در کمتر از یکسال، به نتانیاهو مجوز ابقای در سمت نخست وزیری را اعطا کند.

این در حالیست که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به مسائل مطرح شده درباره غیرقانونی بودن ائتلاف نتانیاهو و گانتز رسیدگی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که حداقل بخش‌هایی از این ائتلاف مغایر با قانون اساسی این رژیم اعلام شود. دادگاه بند‌های مورد توافق بین حزب آبی‌وسفید و لیکود را که در ۲۰ آوریل به امضاء رسیده، بررسی خواهد کرد و در صورت مغایرت با قانون اساسی این رژیم آن بند‌ها لغو خواهند شد.

نتانیاهو و گانتز پس از مدت‌ها کشمکش نهایتا توانستند به توافقی دست یابند. بر اساس این توافق نخست‌وزیری در اراضی اشغالی به صورت گردشی بین نتانیاهو و بنی‌گانتز در حال چرخش خواهد بود. گانتز تا زمان نخست‌وزیری در پست وزارت جنگ در کابینه حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار