مدیریت بحران استان کرمان در خصوص بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه ای باتوجه به هشدار هواشناسی موارد زیر را برای  آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه لازم ابلاغ کرد.

 تشدید فعالیت سامانه بارشی  از روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت که  همراه با رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و احتمال رخداد تگرگ است.

این بارشها مناطقی ازکرمان، یزد، شمال و غرب هرمزگان را درگیر خواهد کرد.

اما این بارش ها در روز جمعه ۱۲ اردیبهشت نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، جنوب فارس و شمال هرمزگان را تا آخر روز در بر خواهد گرفت که با بالا آمدن آب رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی معابر و برخورد صاعقه  همراه خواهد بود.

مدیریت بحران استان کرمان توصیه کرد :تردد و توقف نکردن در کنار رودخانه‌ها و آبراه ها، مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای انجام تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آب گرفتگی معابر.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان

همچنین فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک گفت: بر اثر بارندگی‌های امروز و طغیان رودخانه شور در مسیر جاده شهربابک به هرات، این مسیر مسدود می‌باشد، رانندگانی که قصد عبور از این مسیر را دارند، مسیر‌های دیگر را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.