با افرادی که بصورت غیر مجاز و غیر بهداشتی در مسیر جاده‌ای اقدام به کشتار و عرضه انواع ماکیان می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر حمید رسولی زاده رئیس دامپزشکی آمل با بیان برخورد قانونی با عومل کشتار  و عرضه  طیور در مسیر بین جاده ای،گفت: با پیگیری بعمل آمده از سوی دامپزشکی و دستور دادستانی شهرستان آمل ،کمیته‌ای تخصصی شامل ادارات مرتبط با دبیری و مسئولیت دامپزشکی برای این امر اختصاص یافته و مقرر گردید این جلسات بصورت هفتگی کار خود را دنبال و نتایج حاصله نیز به اطلاع عموم برسد.

او از جمله دلایل دامپزشکی برای برخورد قانونی با این عوامل را شامل فعالیت این واحد‌ها بدون اخذ مجوز‌های لازم، عدم مشخص بودن وضعیت سلامت جسمانی افرادی که در این شغل کاذب فعالیت دارند، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، احتمال کشتار دام‌های بیمار و یا احیاناً تلف شده بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی، اشاعه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان عنوان کرد و به این متخلفان بهداشتی هشدار داد تا برای اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

رسولی زاده در پایان اعضای این کمیته را ادارات صمت، بهداشت و درمان، محیط زیست، اصناف، اماکن و اتحادیه مرغ فروشان شهرستان برشمرد.
 
برخی افراد سودجو در بین جاده‌های مواصلاتی اقدام به کشتار غیرمجاز طیور و عرضه به اصطلاح مستقیم این مواد پروتئینی می‌کنند که با توجه به عدم نظارت‌های بهداشتی لازم، این اقدام برخلاق قوانین و مقررات بهداشتی بوده که انتظار می‌رود اداره دامپزشکی آمل با همکاری همه جانبه سایر ادارات ذیربط و حمایت نماینده عالی دولت در شهرستان برای تامین سلامت مصرف کنندگان اقدام کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.