رئیس دامپزشکی جویبار گفت: مردم هنگام خرید گوشت باید به ظاهر سالم رنگ و بوی طبیعی آن توجه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آقاجانی رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار از صدور ۲۵ فقره حکم قضایی از سوی مراجع قضایی این شهرستان برای عرضه گوشت غیر بهداشتی خبر داد و گفت: مردم هنگام خرید گوشت باید به ظاهر سالم رنگ و بوی طبیعی آن توجه کنند.

او گفت: کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان با بازدید‌های ادواری خود در شهر و برقراری کشیک در دو شیفت کاری در روز‌های جمعه هر هفته در محل جمعه بازار جویبار بر روند عرضه بهداشتی گوشت و مواد پروتئینی نظارت می‌کنند.

آقاجانی افزود: در همین راستا برخی از افراد سودجو با عرضه گوشت‌های بی کیفیت و غیر بهداشتی و با قیمت خیلی پائین نسبت به عرضه گوشت اقدام می‌کنند که این مورد می‌تواند تهدیدی جدی بر علیه سلامت جامعه باشد، لذا درخواست داریم تا شهروندان و هم استانی‌ها که در بازار‌های محلی و سنتی گوشت خریداری می‌کنند، حداقل به ظاهر سالم آن توجه داشته باشند.

رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار رنگ طبیعی گوشت، عدم استشمام بوی نامطبوع و تعفن از لاشه، دارا بودن برچسب تگ و مشخصات که اطلاعاتی همچون تاریخ کشتار و انقضای گوشت بر روی آن درج شده و ممهور بودن لاشه به مهر بهداشتی دامپزشکی را از جمله علائم سالم بودن گوشت اعلام کرد.

او گفت: لاشه در محل قصابی باید در یخچال نگهداری شود و قرار دادن گوشت در محیط باز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد، لذا انتظار داریم مردم برای تامین سلامت خودشون، لااقل در این موارد دقت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.