دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: ۱۴۵ پرونده قضایی در حوزه تهیه و توزیع کالای قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی تشکیل شده است.

دستگیری 36 نفر و تشکیل ۱۴۵ پرونده تخلف اقلام بهداشتی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حبیب مومیوند دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا برای متخلفان در حوزه تهیه و توزیع کالای قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی در این استان ۱۴۵ فقره پرونده قضایی تشکیل شد.

او بیان کرد: پس از همه گیری ویروس کرونا در کشور و استان، قاچاق اقلام مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به ویژه اقلام بهداشتی شدت بیشتری گرفت.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان با بیان اینکه در این بین عده‌ای دنبال احتکار اقلام بهداشتی برای گران کردن آن و برخی نیز دنبال قاچاق این قبیل مواد مورد نیاز مردم بودند، گفت:  تدابیری برای پیشگیری از جلوگیری از کمیاب شدن اقلام بهداشتی در استان صورت گرفت.

مومیوند بیان کرد اولویت توزیع اقلام بهداشتی ابتدا کادر سلامت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا و مراقبت از بیماران قرار دارند در ادامه کارگران فعال در واحد‌های تولیدی و پاکبان‌ها سپس عامه مردم بودند.

او افزود: در نشست‌های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و دارو علوم پزشکی و مسوولان دیگر دستگاه‌های مرتبط مقرر شد که نیاز استان به اقلام بهداشتی با مدیریت این ۲ سازمان در واحد‌های صنعتی همدان تولید و تامین شود.

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: عوامل انتظامی نیز برخورد با قاچاقچیان را با شدت بیشتری دنبال کرده به گونه‌ای که از ابتدای اسفند تاکنون موفق به کشف ۱۶۷ هزار عدد ماسک، ۴۳ هزار عدد دستکش، ۸۳ هزار لیتر ضدعفونی کننده و ۱۷ هزار عدد ژل مختص ضدعفونی شدند.

مومیوند ادامه داد: در این راستا ۳۶ متهم در این استان دستگیر، چندین دستگاه خودرو توقیف و ۶ واحد نیز به علت ارتکاب تخلف صنفی پلمب شدند.

او با بیان اینکه اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا در زمان همه گیری کرونا جلوگیری از قاچاق اقلام بهداشتی و سلامت محور بوده است گفت: میزان تخلف در این بخش نیمه نخست اسفند افزایش یافت، اما با گذشت زمان آمار کشفیات و میزان تخلف‌ها تا حد قابل توجهی کاهش داشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.