رییس کل دادگستری استان قزوین گفت : شورای تحول قضائی و ارتقاء بهره وری از ابتدای امسال در دادگستری کل استان فعالیت خود را آغاز کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رییس کل دادگستری استان گفت: با توجه به مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر ایجاد تحول دردستگاه قضا، شورای تحول قضائی و ارتقاء بهره وری از سال ۹۹ تشکیل و آغاز به کار کرد.

او افزود: این شورا به ریاست رئیس کل دادگستری و عضویت دادستان مرکز استان، تعدادی از معاونین رئیس کل تشکیل شده است و سایر مسئولین قضائی و مدیران سازمان‌های تابعه بنا بر ضرورت موضوع در این شورا حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام قدرتی گفت: شورای تحول قضایی استان بر اساس طرح تحول قوه قضائیه با توجه ظرفیت‌های بومی استان قزوین تشکیل شده است و مشکلات قضائی استان را رصد و راهکار‌های لازم برای رفع آن‌ها را ارائه می‌کند و به اجرا می‌گذارد.

رئیس شورای تحول دادگستری استان افزود: شورای تحول و ارتقای بهره وری این دادگستری همچنین در صدد است، در شیوه ارتباط دستگاه قضائی با مردم، احقاق حقوق عامه، نحوه ارتباط و حفظ کرامت کارکنان دستگاه قضائی با مراجعین، شیوه انتخاب مدیران، برنامه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد، کاهش ورودی و اطاله دادرسی، ساماندهی پرونده‌های مسن و تعیین سازوکار رسیدگی به پرونده‌ها و کلیه موضوعات مذکور در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره رئیس قوه قضائیه تحولات ویژه و کاربردی ایجاد کند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲ جلسه این شورا تشکیل که ۱۱ مصوبه داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.