وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور طی امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی شامگاه چهارشنبه در شهرستان دهلران گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیون گندم در کشور تولید شود که از این میزان ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

او به توسعه کشت کلزا در استان اشاره کرد و افزود: در استان ایلام ۲۵ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

خاوازی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی در استان ایلام بیان کرد: مباحثی در این زمینه مطرح شده که قرار شده با حضور مسئولان ارشد استان تصمیمات لازم در این راستا برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اتخاذ و صنایع تبدیلی مورد نیاز در استان احداث شود.

او از ایجاد کارخانه چغندرقند در دهلران خبر داد و یادآورشد: خوشبختانه طرح‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی در استان ایلام اجرایی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های قابل قبول که در استان ایلام انجام شده افزایش ظرفیت سیلو‌های ذخیره گندم است که حجم ذخیره سازی گندم در این استان از ۳۰۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

او عنوان کرد: پروژه‌های مختلف در حوزه کشاورزی، دام و طیور، جنگل و مرتع در استان در این سفر به بهره برداری می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه در استان ایلام بیش از ۱۰ هزار جنگل جدید احداث شده است، اعلام کرد: اقدامات منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری و جنگل کاری در استان ایلام قابل قبول است، زیرا اجرای طرح‌های آبخیزداری در این استان به افزایش سفره‌های آب زیرزمینی منجر شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.