مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۲۰۰ روستای استان قزوین تدوین شده و تهیه سند ۵۰ روستای دیگر در دست تهیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری گفت: براساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، روستا‌های کشور در فهرست برنامه ریزی برای دریافت سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قرار گرفته اند و تاکنون برای ۲۰۰ روستای استان قزوین این اسناد تدوین شده است.

نجفی افزود: امسال تهیه اسناد ۵۰ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و شورای راهبردی تدوین این سند متشکل از اداره کل امور روستایی و شورا‌های استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مرکز مطالعات آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام‌خمینی (ره) قروین و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط دارای مأموریت در روستا‌ها تشکیل شده است.

او بیان کرد: با تدوین سند توسعه و شناخت دقیق از توان روستاها، رویکرد نظام برنامه‌ریزی، تمرکز بر محور اقتصادی و توسعه روستایی خواهد بود.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها اظهار داشت: سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پس از شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستا‌ها تدوین می‌شود که هدف آن در زمینه ارتقای منزلت اجتماعی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور روستا‌ها است.

او اضافه کرد: در این طرح، ظرفیت روستا‌ها شناسایی و توسعه آن‌ها به سمت و سویی حرکت می‌کند که در این طرح به آن پرداخته شده است.

نجفی افزود: در تدوین این سند همه مزیت‌های اقتصادی روستا شامل کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌ها گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷، برنامه ریزی لازم برای تدوین سند توسعه ۲۰۰ روستای هدف استان انجام شد و اسناد توسعه این روستا‌ها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز تصویب شده است.

نجفی گفت: طرح ایجاد و راه اندازی پردیس‌های تولیدی روستایی براساس نتایج مطالعات توسعه اقتصادی و اسناد توسعه روستا‌ها و در ادامه آن اجرا شده است و براساس آن واحد‌های تولیدی با محوریت روستائیان در پردیس‌ها راه اندازی و مستقر خواهند شد.

استان قزوین دارای ۸۲۴ روستا است که از این تعداد ۶۳۰ روستا بالای ۳۰ خانوار و دارای دهیاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار