امام جمعه شهرکرد گفت: کارگران و معلمان دو قشر تأثیرگذار در جامعه هستند.

کارگران و معلمان دو قشر تاثیرگذار در جامعه هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش و جایگاه کارگر و معلم در جامعه گفت: کارگران و معلمان دو قشر تاثیرگذار در جامعه هستند که یکی در عرصه اقتصاد و تولید و یکی در عرصه فکر و فرهنگ فعالیت دارند و هر دو از جایگاه بالایی برخوردارند.

او افزود: نگاه کارفرمایی و کارگری و نگاه بالادست به پایین دست در فرهنگ اسلامی جایگاه ندارد و در جامعه اسلامی همه خادم و مخدوم یکدیگر هستند که اگر این نگاه‌های مؤمنانه بر جامعه حاکم بشود خیلی از بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها از بین می‌رود.

نکونام، با تأکید بر اینکه هر کسی در هر جایگاهی که قرار گرفته است، باید خودش را کارگر بداند، اظهار داشت: کسی هم که فرهنگ و علم و صنعت تولید می‌کند، نیز کارگر است.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز بشر گرفتار تبعیض نژادی است، چون نه کار می‌شناسد، نه انسان را می‌شناسد، نه کارگر را می‌شناسد.

او اضافه کرد: کسانی که در عرصه تولید فرهنگ، علم، عرصه تولید صنعت و کشت فعالیت دارند، کارگر هستند و هر کدام در یک جایگاهی خاص قرار دارند.

نکونام گفت: فرهنگ اسلام یک فرهنگ انسانی و حفظ کرامت انسانی است و هر کسی در جایگاه خودش کار تولید می‌کند و خدمت ارائه می‌دهد و هر کسی در یک جایگاهی دارد جامعه را می‌چرخاند.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: کارگران ، روز معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار