مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از کاشت بیش از ٢٣ هزار گلدان یاس امین الدوله در بلوار سردار شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری بر اساس دستورالعمل‌های کارشناسی و با اصل مهم مدیریت منابع آب در شهر قم به‌صورت جدی در حال پیگیری و اجرا است، گفت: در چند سال گذشته زیباسازی و توسعه فضای سبز بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی به علت تردد بالای شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

او قرار گرفتن سطح وسیعی از دیوار سبز شهر قم را در دو بلوار زائر و سردار سلیمانی مورد توجه قرارداد و گفت: در این عملیات سطح وسیعی از چمن دو طرف بلوار برداشته و در سه مرحله درختچه‌ای پوششی یاس امین دوله کاشته شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: انتخاب درختچه یاس امین دوله بر اساس مصوبه کارگروه طراحی سازمان انجام‌شده و مراحل کاشت به‌صورت اختصاصی و هدفمند بوده و همه مراحل فنی از تهیه نهاده‌های گیاهی و کشاورزی از نوع درجه‌یک انتخاب‌شده است.

جوادیان، تعداد یاس‌های کاشته شده در مرحله سوم این دو بلوار را بیش از ٢٣ هزار یاس امین الدوله گلدانی اعلام کرد و گفت: این تعداد گلدان یاس امین دوله در ۵ منطقه یک، دو، سه، چهار و هفت کاشته شده است.

او ادامه داد: کم آب بودن، معطری، زیبایی و نوع خاص رشد و نمو، امتیازاتی است که یاس امین الدوله نسبت به گونه‌های دیگر گیاهی داشته و در صورت بروز سیل نیز آسیب کمتری خواهد دید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار