مدیر نظارت اعتباربخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی مراکز زیبایی پوست و مو، لیزر و جراحی‌های زیبایی تا اطلاع بعدی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم ایزدی مدیر نظارت اعتباربخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و احتمال بیماری ویروسی کووید ۱۹ از طریق ارائه خدمات پوست، مو، لیزر و جراحی‌های زیبایی اظهار کرد: فعالیت مراکز زیبایی پوست و مو، لیزر و جراحی‌های زیبایی تا اطلاع ثانوی تعطیل و ارائه هرگونه خدمات در آن مراکز غیر قانونی است.

ایزدی ادامه داد: در شیراز ۱۹ مرکز دندانپزشکی و یک مرکز در هر شهرستان با نظارت دانشگاه جهت پاسخگویی به موارد اورژانسی ضمن رعایت کامل پروتکل بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

ایزدی با اشاره به اینکه مطب‌ها نیز می‌تواند محلی برای تجمع افراد و افزایش شیوع ویروس کرونا باشد، گفت: مطب‌های خصوصی با رعایت کامل موارد بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی می‌توانند به بیماران خدمات ارائه دهند.

او با اشاره به ۷۹۹ مورد بازدید از مراکز درمانی توسط بازرسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۶ اردیبهشت امسال افزود: از این تعداد بازدید،۱۷ مورد تخلف کشف و به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات معرفی‌شده‌اند که عمدتاً در ایام شیوع کرونا به‌صورت غیرقانونی اقدام به انجام فعالیت‌های زیبایی و دندانپزشکی داشته شناسایی و پلمب شده‌اند.

مدیر نظارت اعتباربخشی و صدور پروانه‌های رئیس اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق دو سامانه تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ موارد تخلف را گزارش دهند.

ایزدی بیان کرد: از چهارم اسفند تا هشتم اردیبهشت بیش از ۲۳ هزار مورد مشاوره و دریافت راهنمایی تلفنی برای مقابله با ویروس کرونا با دو سامانه ذکرشده انجام‌شده است.

او ضمن اشاره به اعلام آمادگی کامل بازرسان از اول اسفندماه تاکنون برای مقابله با کرونا جهت بازرسی مراکز درمانی، از شهروندان خواست تا در صورت نیاز برای مراجعه به مراکز درمانی در صورت امکان بدون همراه یا نهایتاً با یک همراه مراجعه کنند و تا آنجا که امکان دارد با هماهنگی تلفنی با مطب‌ها و مراکز درمانی با وقت قبلی مراجعه کنند تا از ازدحام در مکان‌های درمانی جلوگیری شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
افروز
۲۱:۲۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
بازم تعطیل کنید خدایی اخه واجب نیست من کارمند یکی از کلینیکهام به زور کارفرما میرم خیلی هم میترسم