مدیر گروه سلامت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

دخالت مراکز زیبایی در امور درمانی تخلف است

مدیر گروه سلامت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر گونه دخالت مراکز زیبایی در امور درمانی و پزشکی تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر گروه سلامت بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی که مداخله در امور درمانی و پزشکی داشته باشند برخورد قانونی می‌شود، گفت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی شرح وظایف شغلی مشخص و تعریف شده‌ای دارند و نمی‌توانند فراتر از این فعالیت داشته باشند.

شمس با بیان اینکه دخالت‌های درمانی آرایشگاه‌ها یک مدل تخلف است که در مراکز زیبایی و آرایشگاه‌ها رایج شده است، افزود: دخالت‌های درمانی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که برای آن تشکیل پرونده می‌دهیم. درباره تخلفات آرایشگاه‌ها به‌صورت دوره‌ای بازدید انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف تشکیل پرونده می‌دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس هم با بیان اینکه لیزر پوست در آرایشگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: در صورت مشاهده با متخلفان برخورد تعزیراتی می‌شود.

علی مبشری افزود: با توجه به اینکه لیزر پوست اقدامی درمانی محسوب می‌شود و بایستی زیر نظر پزشک انجام شود، انجام این عمل در آرایشگاه‌ها ممکن است باعث آسیب جسمانی به شهروندان شود.

وی همچنین از تشکیل ۱۰ پرونده تعزیراتی از ابتدای سال برای آرایشگاه‌های متخلف خبر داد و اظهارداشت: براساس قانون آرایشگاه‌های متخلف ملزم به تعطیل کردن بخش لیزر شده و دستگاه لیزر آن‌ها به نفع دولت ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین تخلفاتی مراتب را به دانشگاه علوم پزشکی و یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع داده تا با متخلفان برخورد شود.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار