معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول با اشاره به آغاز برداشت محصول چغندرقند از سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۶۰ هزار تن محصول برداشت و راهی کارخانه‌ها شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول گفت: برداشت محصول چغندر قند از سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی سال گذشته پیش بینی می‌شود این محصول از نظر عملکرد در واحد سطح، کیفیت و میزان قند وضعیت مطلوب تری داشته باشد.

او اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری، ۱۶۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع این شهرستان برداشت شود که محصول تولیدی برای فروش به ۶ کارخانه قند کشور منتقل خواهند شد، ضمن اینکه کشاورزان چغندرکار باید با کارخانه‌های قند همکاری لازم را داشته باشند.

کرمی بیان داشت: کشاورزان باید با توجه به شیوع کرونا نسبت به ورود رانندگان غیربومی برای حمل چغندرقند، دقت لازم را نسبت به مسائل بهداشتی داشته باشند و از رانندگان تست کرونا گرفته شود و بدلیل اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی است، انتظار می‌رود کشاورزان بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این مقام مسئول از کارگران خواست هنگام برداشت محصول در مزرعه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و حتما از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.