معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: «خانه تاریخی سماوات» به زودی در فهرست آثار ملی ایران ثبت می‌شود.

ثبت ملی خانه تاریخی سماوات در فهرست آثار ملیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛احمد ترابی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: خانه سماوات در خیابان بوعلی کوچه شهید نیلی واقع شده و جزو بنا‌های باارزش تاریخی استان همدان است.

او با بیان اینکه پرونده ثبت این بنا در دست اقدام بوده و به محض آماده شدن جهت ثبت به تهران ارسال خواهد شد بیان کرد: مالکان بنا با مراجعه به اداره‌کل اطلاع یافتند که حق فروش ملک خود را دارند، ولی اجازه تخریب ندارند و به هیچ عنوان اجازه تخریب به آن داده نمی‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان افزود: علاوه بر اینکه خود بنا دارای ارزش تاریخی است با توجه به قرارگیری در بافت تاریخی و حریم خانه ضرابی و آرامگاه بوعلی، محدودیت ارتفاع داشته و اجازه ساخت و ساز به آن داده نمی‌شود.

او ادامه داد: در صورت معامله ملک، صاحب جدید ملک نیز به هیچ عنوان اجازه تخریب و ساخت و ساز این بنا را نخواهد داشت و صرفاً موظف به حفظ و نگهداری بنا می‌شوند.
انتهای پیام/ج
منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.