مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی علیمرادیان نهاوند گفت: نخستین موزه ورزشی استان در نهاوند ساخته می شود.

ساخت نخستین موزه ورزشی استان در نهاوندفرهاد ادیب، مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی علیمرادیان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: ورزشکاران و قهرمانان نهاوندی نزدیک به ۶۰ سال است که در عرصه‌های داخلی بین المللی و جهانی افتخار کسب می‌کنند و آثار زیادی دارند.

او افزود: در نظر داریم همه افتخارات ارزنده قهرمانان ورزش این شهرستان را جمع آوری و تبدیل به موزه کنیم.

ادیب بیان کرد: این موزه در راستای حفظ و نگهداری آثار و اسناد تاریخی ورزش از دهه ۳۰ تا الان در این شهرستان و نقاط دیگر جمع آوری و سپس موزه ورزش ایجاد می‌شود.

مدیر مجموعه ورزشی علیمرادیان گفت: خدا را شکر بهترین مجموعه ورزشی غرب کشور را در نهاوند با چشم اندازی زیبا در اختیار داریم و با ایجاد موزه ورزش می‌توانیم علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب برای بازدید عموم مردم، ظرفیت‌های تاریخ ورزش این شهرستان را به همگان معرفی کنیم.

ادیب که خود یکی از ورزشکاران نهاوندی است با اشاره به اینکه نهاوند از قطب‌های اصلی ورزش در استان و کشور به شمار می‌رود افزود: نهاوند از دیرباز مهد مفاخر بزرگ ورزش ملی و بین المللی و شهدای گرانقدر ورزشکار بوده است.

او ایجاد موزه را پیشنهاد امین شایسته از ورزش دوستان شهرستان نهاوند و کارشناس حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: با اعلام فراخوان اسنادی را که در دست مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار دارد را جمع آوری خواهیم کرد و انتظار داریم در راستای رونق گردشگری ورزشی تمامی آثار، اسناد و افتخارات را به صورت امانت از صاحبان آن دریافت کرده و در موزه به نمایش بگذاریم.

مدیر مجموعه ورزشی علیمرادیان نهاوند افزود: این موزه ورزشی شامل آثار پیشکسوتان قهرمانان شهدای ورزشکار و همه رشته‌های ورزشی از دهه ۳۰ تا الان در غرفه‌های مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.