کرونا زندگی کردن را برای عده ای خیلی سخت کرده ، شاید تا الان این موضوع را تحمل کردند اما ادامه این روند کاسه صبرشان را لبریز خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  «شوهرم  دو ماه است که بیکار شده نه بیمه داریم و نه حقوق سر برج، مواد غذاییمان تمام شده و برای فرزندم نمی توانم آرد برنج بخرم.»

این بخشی از پیامک مادری است به یکی از خبرنگاران  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، که همسرش به خاطر شرایط کرونا خانه نشین شده است.

به وقت کرونا به افق همدلی

این روایت، تنها روایت یک خانواده در یک شهر نیست ده‌ها هزار خانواده در کل ایران کم و بیش این شرایط را دارند. خانواده‌هایی که موضوع صحبت‌های رهبر انقلاب بودند.

«عده‌ای هستند که در این شرایط و اوضاع زندگیشان به سختی قابل گذران است و نمی‌توانند زندگی معمولی و عادی خودشان را اداره کنند، مردمی که دستشان باز هستند و توانایی دارند بایستی در این زمینه فعالیت وسیعی را شروع کنند و چه خوب است که رزمایش گسترده‌ای برای کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا، در کشور به وجود آید.»

به وقت کرونا به افق همدلی

حجت الاسلام توری روحانی مسجد صدیقه طاهره بیرجند در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در محدوده محله ما، افراد زیادی هستند که کارگران روزمزد هستند و در این ایام کرونا ضربه شدید خورده اند.

او افزود: هدف ما پس از توزیع بسته‌های مواد غذایی، راه اندازی پویشی است که در آن خیرین و خانواده‌های ثروتمند، یک خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار دهد.

توری گفت: خیلی از مردم می‌توانند حتی با پرداخت هزار تومان، به این پویش اضافه شوند و برای رفع مشکلات زندگی هم نوعشان قدم بردارند.

حسنی مسئول پایگاه مسجد زینبیه شعبانیه هم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با همکاری اعضای شورای پایگاه تصمیم گرفتیم که بسته‌های مواد غذایی را بین خانواده‌هایی که کارشان را به خاطر این ویروس از دست دادند یا گرفتار این بیماری بودند و توسط پایگاه شناسایی شده اند، تقسیم کنیم.

او افزود: در خانواده‌هایی که شغل و درآمد ثابت دارند میتوانند با پرداخت مبالغ اندک هم که شده این روز‌ها به کمک همنوعانشان بیایند تا این بحران را با آرامش به پایان رسانیم.

به وقت کرونا به افق همدلی

خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا

هنری مسئول بسیج سازندگی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت:خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان آغاز شده است.

او افزود: اولین اقدام پایگاه‌های بسیج، شناسایی خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در روستا‌ها و شهر‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی جامع است که با همکاری مجموعه‌های موجود در مساجد با محوریت مساجد تهیه می‌شود.

به وقت کرونا به افق همدلی

او افزود: از دیگر برنامه‌های این رزمایش شناسایی حامیان مالی برای افراد مد نظر و اتصال آن‌ها به همدیگر برای پشتیبانی مالی مداوم از خانواده تا رفع کامل مشکلات ناشی از این بیماری خواهد بود.

هنری گفت: یکی از موضوعات مهم این رزمایش شرکت همه اقشار مردم با هر میزان توانایی کمک در این طرح بوده که باعث ترویج فرهنگ انفاق در جامعه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: دبیرخانه این رزمایش در سازمان بسیج سازندگی استان فعال شده و به طور مداوم پیگیر مراحل اجرایی طرح خواهد بود، مرحله اول رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود.

افرادی که این روز‌ها به ناچار کارشان را از دست دادن و خانه نشین شدن با یاری مردم بسته‌های غذایی دریافت می‌کند.

کرونا پیامد‌های اقتصادی نسبتا طولانی مدتی دارد. اگر چه توزیع بسته‌های غذایی بین خانواده‌های اسیب دیده از شرایط اقتصادی دوره شیوع کرونا اقدام موثری در جلوگیری از مشکلات شدید آنهاست، اما به نظر می‌رسد اقدامت مردمی ماندگارتری باید صورت پذیرد.

به وقت کرونا به افق همدلی

انتهای پیام/ک

گزارش از فهیمه کدخدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.