کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی آمریکا طی گزارش سالیانه خود ایران را به نقض آزادی‌های مذهبی در کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی» که نهادی وابسته به دولت فدرال آمریکاست طی گزارش سالانه خود باز هم اتهامات بی‌پایه و اساس را در رابطه با آزادی‌های مذهبی متوجه ایران کرد. در این گزارش که روز سه‌شنبه منتشر شده، کشورمان به نقض آزادی‌ در حوزه مذهب متهم شده است. 

کمیسیون آزادی‌های مذهبی بین‌المللی طی گزارش خود مخالفت ایران با رژیم صهیونیستی را «یهودی ستیزی» توصیف کرده است، این ادعای آمریکا در حالی شکل گرفته که نمایندگان اقلیت های دینی و مذهبی ضمن حضور در مجلس شورای اسلامی از حقوق اقلیت‌های دینی دفاع می‌کنند.

 ایران بارها و در گذشته نیز وجیزه‌هایی که به نام گزارش‌های «آزادی‌های مذهبی» از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر می‌شود را غیرواقعی عنوان کرده بود. ایران بارها واشنگتن را به  بهره‌برداری‌های سیاسی از گزارش‌های غیرواقعی در حوزه آزادی‌های مذهبی مورد انتقاد جدی قرار داده است.

علاوه بر ایران برخی دیگر از کشور‌ها که در برابر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها ایستاده‌اند، از گزارش‌های سالانه آمریکا در رابطه با آزادی‌های مذهبی شدیدا انتقاد می‌کنند. واشنگتن ضمن ارائه گزارش‌های غیرواقعی به دنبال افزایش دامنه نفوذ خود در کشورهایی است که دشمن آمریکا به حساب می‌آیند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما ضد صهیونیست هستیم نه ضد یهود که یه دین الهی هست
آخرین اخبار