مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: صنعتگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را در کارگاه‌ها آغاز کنند.

بازگشایی بازارچه و کارگاههای صنایع دستی استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طرح جامع فاصله‌گذاری اجتماعی و طرح فاصله گذاری هوشمند بارقه امیدی را در ارتباط با از سرگیری فعالیت کارگاه‌های صنایع‌دستی استان با اولویت صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان و همچنین جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا انجام می‌شود.

او افزود: صنعتگران باید از تجمع در محل کارگاه ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها پرهیز کنند و برای دریافت هزینه از کارتخوان‌های ضدعفونی شده و یا پرداخت آنلاین استفاده کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت:فعالان حوزه صنایع دستی بعد از بحران کرونا با مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی مواجه شده‌اند چرا که امکان فروش مستقیم محصولات خود را به دست نیاورده و بستر لازم در فضای مجازی هم برای ادامه کار این فعالان وجود نداشت.

ارجمند ادامه داد: پیرو دستورات ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت کارگاه‌های تولید متمرکز صنایع دستی در استان زنجان در اسفند و فروردین ماه تعطیل شد که با توجه به آسیب‌هایی که صنایع دستی استان از بحران کرونا دیده است، دولت تسهیلاتی را برای حمایت از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته است که شامل حوزه تولید، عرضه و فروش می‌شود.

او افزود: برآورد خسارات حوزه صنایع دستی در استان زنجان هنوز به صورت دقیق اعلام نشده است و برای حمایت از حوزه تولید، عرضه و فروش صنایع دستی زنجان با توجه به سال جهش تولید تلاش‌هایی انجام می‌شود.

ارجمند تصریح کرد: بیش از ۶ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع‌دستی استان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه اصناف و صنایع، مجوز شروع فعالیت خود را دریافت کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.