رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی گفت: وفای به عهد باید برای قرارداد‌های جاری پیمانکاران اعمال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر نصرآبادی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران تولید، توزیع و انتقال نیرو (تانیر) گفت: ارائه حمایت‌های تخصصی برای هر حوزه به موازات کمک‌های دولت در بخش‌های عمومی نظیر مالیات، بیمه و... ضرورت دارد.

او افزود: در وضعیت فعلی و نظر به بحران ناشی از شیوع کرونا، باید شرط هاردشیپ برای قرارداد‌ها اعمال شود، این شرط حقوقی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا چنانچه شرایط اولیه قرارداد که مبنای توافق طرفین بوده است، دگرگون شود (به گونه‌ای که تعادل قراردادی دچار اختلال شود) طرفین بتوانند جهت تحمل پذیر شدن فشار نامتعارف ایجاد شده، درخواست بازبینی در عقد آن را کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی ادامه داد: هر از چندگاهی فعالان اقتصادی با بحران‌هایی شدید و سختی مواجه می‌شوند، اما متاسفانه از تجربیات گذشته برای مواجهه با بحران‌های جدید استفاده نمی‌شود. البته بحران ناشی از شیوع کرونا با سایر موارد بسیار متفاوت است. در کنار آن افزایش نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال ۹۸ نیز مزید بر علت شد تا چالش مدیریت امور دشوارتر شود و مشکلات تشدید.

نصر آبادی بیان کرد: در حال حاضر که فشار‌های عدیده‌ای بر بخش صنعت و پیمانکاری وارد آمده، دولت باید با تدبیر و کارشناسی بسیار دقیق و جدی برای آینده برنامه ریزی کند و سیاست‌های حمایتی خود را تدوین و اجرا نماید.

او در پاسخ به این سوال که؛ چرا بانک‌ها باید با نرخ ۱۸ درصد تسهیلات را برای بخش خصوصی ارائه کنند؟ تصریح کرد: بانک‌ها در فروردین مبالغ بسیاری را بابت تضامین کارمزد‌ها از ما مطالبه کرده اند و به هیچ یک از دستورات ستاد عالی مقابله با کرونا برای حمایت از کسب و کار‌ها توجهی نشده است. حال فارغ از مسائل اقتصادی بسیاری که دامنگیر فعالان اقتصادی است، بحران کرونا فشار روانی بسیاری را بر بخش خصوصی تحمیل کرده و تمامی این مسائل تبعات خاص خودش را در پی دارد.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.