رئیس شورای اسلامی شهر یزدگفت:شورا‌های شهر و روستا به عنوان تجلی زیربنایی‌ترین سطح مردم سالاری و مشارکت عمومی در اداره جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد و نماینده استان در شورای عالی استان‌ها با صدور پیامی، نهم اردیبهشت روز شورا‌ها را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

شورا‌های شهر و روستا به عنوان تجلی زیربنایی‌ترین سطح مردم سالاری و مشارکت عمومی در اداره جامعه و به منظور تحقق اصول بر جای مانده از قانون اساسی و اجرایی شدن شعار‌های انقلاب اسلامی مبنی بر مدیریت کشور بر مبنای اراده ملی آغاز بکار کردند تا چنین روزی را به یُمن تولد مردمی‌ترین نهاد تصمیم گیر در ایران جشن بگیریم.

تجربه بیش از دو دهه فعالیت شورا‌های شهر و روستا با همه فراز و نشیب‌ها و سعی و خطا‌ها نشان داد نیازمند تمرین و مشارکت فعالانه آحاد مردم در فرآیند‌های انتخابی است تا از گذر آن، ضمن فراگیری مسئولیت پذیری اجتماعی، تعریف مصادیق مناسب منافع ملی و اهتمام به حاکمیت دیدگاه‌ها و خواسته‌های اکثریت با احترام به حقوق اقلیت، مسئولانی لایق، توانمند و پاکدست و برآمده از نخبگان حقیقی بر کشور مدیریت کنند تا در پرتوی شفافیت و اصل پاسخگو بودن، عدالت و توسعه میسر شود.

هرچند طی این سال‌ها آنگونه که شایسته بود به جایگاه شورا‌ها توجه نشد و در پارلمان شهری که با رای مردم انتخاب می‌شوند شاهد هستیم روز به روز از اختیاراتشان کاسته می‌شود و نگاه محدودنگر بر دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی علیرغم قوانین شورا‌های اسلامی شهر حاکم است.

شورا‌های شهر و روستا توانسته اند مشارکت مردم در حکمرانی فارغ از حساسیت ها، سختگیری‌ها و نگاه استصوابی را به سطوح مختلف جامعه خصوصا بانوان و نسل جوان بکشانند و فارغ از هر رنگ و مذهب و سلیقه امکان نامزدی و فرصت انتخاب شدن را برای همگان فراهم آورند و حتی از اقلیت‌های دینی هم در شورا‌ها حضور دارند.

شورای پنجم شهر یزد؛ مدیریت واحد شهری و توجه به درآمد پایدار را به عنوان اصلی‌ترین دغدغه‌های خود از همان روز‌های اول فعالیت پیگیری نمود و در تمامی نشست‌ها با مسئولان کشور به این امر تاکید کرد که مهمترین مسئله برای خدمت رسانی به جامعه است و ضروری است دولت و مجلس با تصویب مدیریت واحد شهری به اداره بهتر شهر‌ها کمک نمایند.

ضمن تبریک روز شورا‌ها به همه همکارانم در شورا‌های شهر و روستا یزد، امیدوارم شورای شهر پنجم یزد بتواند در مدت زمان باقی مانده بر عهد خود با مردم استوار بماند و بر مسیر خدمتگزاری به شهر جهانی کار خود را به پایان رساند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار