معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خرید ۱۸۰ میلیارد ریال دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«قباد محمدی» معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از ابتدای شیوع کرونا در کشور، معاونت غذا و دارو با همت رییس، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدام به تهیه و خرید دارو و تجهیزات موردنیاز برای مراکز بهداشتی و درمانی استان کرده است.

او گفت : از این مبلغ ۴۰ میلیارد ریال بابت خرید دارو‌های موردنیاز از قبیل (دارو‌های ضد ویروس و دارو‌های درمان حمایتی کرونا)، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات سرمایه‌ای از قبیل (ونتیلاتور، دستگاه‌های مانیتورینگ علایم حیاتی، پالس اکسی متر، ترمومتر و غیره)، ۹۰ میلیارد ریال بابت خرید تجهیزات حفاظت فردی از قبیل (ماسک ساده، ماسک n ۹۵، لباس، شیلد و غیره) و ۲۰ میلیارد ریال هم بابت خرید محلول ضدعفونی کننده هزینه شده است.

او افزود: دارو‌ها و ملزومات مورد نیاز به صورت روزانه در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار گرفته و خوشبختانه تاکنون کمبودی در این مراکز از بابت دارو و تجهیزات مشاهده نشده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.