رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد گفت: مبارزه اصولی و کامل با آفت سن مادری در مزارع گندم مشهد صورت گرفت.

محمود عبدالهی رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: سن مادری در حال تخمگذاری در مزارع می‌باشند، لذا توصیه می‌شود تا زمان تفریق پوره‌ها از سمپاشی مزارع خودداری شود.

او با بیان اینکه ۱۱۵۰۰ هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان به گندم اختصاص داده شده است، افزود: مبارزه با سن مادری از ابتدای فروردین شروع و در سطح ۱۵۸۰هکتار مبارزه با سن مادری انجام گرفت و مبارزه با پوره سن نیز از نیمه اردیبهشت آغاز می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: از لحاظ مبارزه اصولی و کامل با سن مادری و بر اساس دستور العمل ارسالی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شبکه‌های مراقبت با همکاری کشاورزان با هدف کاهش جمعیت پوره سن بیشترین وقت و مبارزه را امسال به مبارزه با سن مادری اختصاص داده است.

عبدالهی  ضمن اشاره به اهمیت خودکفایی و استراتژیک بودن محصول گندم برای کشور، افزود: یکی از عوامل مؤثر در تولید بالای گندم، مبارزه با آفت سن گندم است و مبارزه همه جانبه و گسترده با آفت غلات، راه علاج این معضل بوده و در این خصوص فرهنگ مبارزه با آفت سن غلات ترویج شود.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.