استاندار آذربایجان شرقی گفت:سلامتی و جان مردم بسیار با اهمیت است اما در این وضع بیماری کرونا مسایل اقتصادی و فرهنگی نیز بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در ستاد استانی کرونا گفت: سلامتی و جان مردم بسیار با اهمیت است اما در این وضع بیماری کرونا مسایل اقتصادی و فرهنگی نیز بسیار مهم است.

پورمحمدی افزود: ما تلاش خواهیم کرد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مردم به زندگی عادی خود بپردازند و فعالیت‌ها ادامه یابد.

او افزود:آنچه جای شکر دارد این است که در استان ما بیماری کرونا خوب مدیریت می‌شود و همه شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط است.

پورمحمدی گفت: در کشور و در استان آمار نسبت بهبودی‌ها نشان می‌دهد که هم مردم همکاری و همراهی خوبی دارند و هم سیستم درمان خوب عمل می‌کند.

راستگو معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت :در این جلسه مصوب شد وسایل حمل و نقل عمومی به ویزه اتوبوس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده مسافران از ماسک آغاز به فعالیت کنند.

راستگو افزود: طبق مصوبه امروز مقرر شده است صنوف پر خطر همچنان تعطیل باشند و اجازه فعالیت به آن‌ها تا کنترل شدن شرایط داده نشودو صنوفی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۸ عصر اجازه فعالیت داشتند به دلیل قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، تا نزدیک شدن به ساعات افطار فعالیت داشته باشند و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها با گزارش دانشگاه علوم پزشکی از طریق اتاق اصناف و همکاری نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها برخورد‌های لازم صورت گیرد.

او گفت:ساعات کار ادارات از ۷.۳۰ دقیقه صبح تا ۱۳.۳۰ دقیقه باشد و دو سوم کارمندان به صورت حضوری و بقیه به صورت دورکاری فعالیت داشته باشند. سعی شود افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای دورکاری کنند و این روند به صورت چرخشی ادامه یابد.

راستگو افزود: مبتلایان به بیماری کرونا بر اساس توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایزولاسیون را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن طرح وفاداری  به ایزولاسیون  از طریق سامانه بی. تی.اس رصد و هشدارهای  لازم به آن‌ها داده می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.