شب قدر شب ناز و نیاز است و خداوند با نگاه رحمت به بندگانش نگاه می‌کند.

حجت الاسلام سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ماه رمضان ماه نجوا با خداست، هم ماه نیاز است و هم ماه ناز که در دعای افتتاح هم به آن اشاره شده است.شب قدر هم شب نار و نیاز است. معنی نیاز مشخص است یعنی ما به ذات الهی حوائج خود را عرضه می‌کنیم و از او می‌خواهیم که دست ما را بگیرد، اما ماه شعبان و به خصوص رمضان علاوه بر نیاز، ماه ناز هم هستند یعنی خدایی که ما را به میهمانی دعوت کرده اگر گناهم را به رخم می‌کشد من نیز مغفرتش را به رویش می‌آورم، اگر می‌گوید خطا کرده‌ام ، خودم اعتراف به خطا کار بودنم می‌کنم و از او درخواست دستگیری می‌کنم تا مرا کمک و پاک کند و علاوه بر درخواست برای پروردگارم ناز هم می‌کنم.


بیشتر بخوانید : آثار سودمند ماه رمضان بر فرد روزه‌دار + فیلم


وی افزود: در روایت داریم فردی اهل فسق و فجور بود، حضرت موسی بن جعفر (ع) از کنار منزل او رد شدند صدایی شنیدند، کنیزی کنار در  آمد حضرت از او سوال پرسیدند: صاحب این خانه کیست؟ کنیز جواب داد «بشر»، حضرت دوباره سوال فرمودند: آیا بشر آزاد است یا بنده؟ کنیز جواب داد: بشر آزاد است و خیلی هم برده دارد، در جواب کنیز امام فرمودند: اگر عبد بود که چنین نمی‌کرد. این ماجرا به گوش بشر رسید و او را متحول کرد به دنبال امام دوید و اظهار ندامت کرد. حالا ما در ماه میهمانی خدا هستیم ، ماهی که فقط برای خوبان نیست پس علاوه بر اعلام نیاز اعتراف می‌کنم که خداوندا گناه کردم، دستم را بگیر و بدانیم خداوند  ما را از خانه اش دست خالی برنمی گرداند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی سخنران و کارشناس مذهبی درباره شب‌های قدر، شب برآورده شدن حاجت توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئو پایین می‌توانید آن را مشاهده کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار