نظارت‌های دامپزشکی قزوین بر تولید و عرضه محصولات و فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، یداله کلهر معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان تقاضای مصرف محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ بیشتر از گذشته خواهد شد که در همین زمینه این اداره با تشکیل اکیپ‌های ویژه در ۲ شیفت کاری، نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را تشدید می‌کند.

کلهر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تشدید نظارت‌های بهداشتی خود در مراکز کشتارگاهی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های نگهداری، ناوگان حمل و نقل اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از آلودگی محصولات تولیدی با این ویروس را از طریق ترشحات انسانی در مراکز انجام داده است و در مراکز عرضه نیز با ممنوعیت قطعه بندی فرآورده‌های خام دامی و همچنین الزام به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی نظارت‌های خود را ادامه خواهد داد.

او به مردم توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به تاریخ انقضای محصول دقت کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اعلام شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با دامپزشکی درمیان بگذارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار