رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان قزوین گفت: وضعیت دامداری‌های استان از نظر ابتلا به بیماری‌های مشترک پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، غلامرضا توکلی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان قزوین گفت: پارسال میزان درصد آلودگی بیماری سل ۲ هزارم در صد، آلودگی بین گله‌ای ۵۹ صدم درصد، آلودگی بیماری بروسلوز هم ۵ هزارم درصد بوده است که از این لحاظ دامداری‌های استان با توجه به آمار کشور در وضعیت مطلوبی قراردارد.

توکلی افزود: تحقق این موضوع به علت پایش‌های مستمر کارشناسان این اداره کل بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحد‌های دامی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نیز واکسیناسیون به موقع است.

او اضافه کرد: بیماری‌های سل و بروسلوز به عنوان بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام مطرح است و در صورت بروز بیماری در انسان موجب علایم بالینی شدید و مراحل درمانی سخت و طاقت فرسا خواهد شد و از طرف دیگر در صورت بروز بیماری در دامداریها، خسارات اقتصادی قابل توجهی به دلیل حذف دام‌های آلوده، کاهش تولید شیر و گوشت و کاهش میزان باروری به دامدار وارد می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی استان خواستار همکاری هرچه بیشتر دامداران با کارشناسان این اداره کل برای انجام تست سل و بروسلوز، رعایت اصول امنیت زیستی برای کاهش بروز این بیماری‌ها شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار