استاندار فارس گفت: پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان فارس حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

درحال تکمیل/عنایت الله رحیمی استاندار فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاکید وزیر کشور بر ۳۰ اولویت اقتصادی و برنامه اقتصادی استان فارس اظهار کرد: در جلسه شنبه (۶ اردیبهشت) درباره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، تولیدی و سند پیشران استان‌ها بحث شد که استان فارس حدود ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در اختیار دارد و از این تعداد، ۷ پروژه در حوزه صنعت و معدن، ۲ پروژه در حوزه کشاورزی، ۵ پروژه در حوزه گردشگری، ۶ پروژه در حوزه زیرساخت و ۳ پروژه هم در حوزه بهداشت و درمان  وجود دارد.

او ادامه داد: پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان فارس حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۳ پروژه با اعتبار ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ آمادگی افتتاح دارد.

استاندار فارس افزود: استان ما حدود ۲۱ پروژه شاخص با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان دارد، این پروژه‌ها در در حوزه‌های، حمل و نقل، فناوری و مخابرات، بهداشت و درمان، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و  نوسازی است.

رحیمی تصریح کرد: براساس ضرورت و اهمیت جهش تولید در سند پیشران، استان فارس ۲۲۰ مورد تکلیف را برای تکمیل پروژه‌های اقتصادی و تولیدی در این سند مطرح کرده است؛ همچنین برخی دستگاه‌های زیر مجموعه ریاست جمهوری همچون سازمان برنامه و بودجه، اداره کل استانداری، وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و وزارت خارجه هم تکلیف‌های مشخصی داشتند.

استاندار فارس در پایان گفت: دلیل عدم  تحقق بعضی از پروژه‌های عمرانی استان فارس، اعتبارات دولتی بوده، زیرا این اعتبارات بستگی به درآمد دولت دارد که کار را دچار مشکل می‌کند.


بیشتر بخوانید: تحقق جهش تولید با افتتاح پروژه‌های تولیدی در استان فارس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار