رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رفتار بیولوژیکی ناشناخته کرونا هر گونه پیش بینی در خصوص این بیماری را ناممکن کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به رفتار بیولوژیکی ناشناخته کرونا ویروس، هیچ کس در رابطه با آینده بیماری کووید ۱۹ قادر به صحبت نبوده و آینده این بیماری غیر قابل پیش بینی است.

او افزود: اگر چه این روز‌ها شدت بیماری زایی ویروس کمتر شده و تعداد بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ و بیماران بستری در مراکز درمانی کاهش یافته است، اما هیچ یک از این عوامل مبنی بر مهار بیماری نیست.

شیرانی اضافه کرد: این شرایط می‌تواند تنها معرف تحت کنترل بودن بیماری باشد که این موضوع نیز به شدت وابسته به میزان همکاری و مشارکت مردم در رعایت نکات و پروتکل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: در صورت تداوم شیب نزولی بیماری می‌توان امیدوار بود بیماری را به سمت پشت سر گذاشته و از این بحران گذر کنیم.

شیرانی، هرگونه عادی سازی شرایط، بی تفاوتی مردم و خستگی آن‌ها از رعایت مسائل بهداشتی را موجب طولانی‌تر شدن پیک بیماری و حتی پیک مجدد بیماری دانست.

او گفت: در حال حاضر پیک بیماری کووید ۱۹ را پشت سر گذاشته و وارد شیب نزولی شیوع آن شده ایم، اما این شیب بسیار تدریجی است.

شیرانی اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تا کنون یک هزار و ۷۴ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه داشته اند.

او تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را یک هزار و ۶۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۰۲ نفر بوده است.

شیرانی اضافه کرد: هم اکنون ۳۸ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا و مابقی با علایم مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در انتظار تایید یا رد بیماری هستند.

او ادامه داد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات سه بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۴۶ نفر است.

شیرانی افزود: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر می‌باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.