رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سه استراتژی در برای ادامه فعالیت‌ها درخصوص کنترل بیماری کرونا و مراقبت از افراد مبتلا در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم اکنون سه استراتژی در برای ادامه فعالیت‌ها درخصوص کنترل بیماری کرونا و مراقبت از افراد مبتلا در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار دارد.

او افزود: اولین استراتژی افزایش تعداد موارد تست است، مقرر شد از همه افرادی که دارای علائم هستند و یا در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند در ۲۰ مرکز به صورت سرپایی انجام شود.

جزایری اضافه کرد: استراتژی دوم این است که نظارت‌ها بر قرنطینه خانگی موارد مثبت شناسایی شده با جدیدت ادامه داشته باشد، همچنین افرادی که به نوعی با این افراد مثبت درارتباط بودند شناسایی کنیم و از آن‌ها تست بگیریم که کمک شایانی در قطع زنجیره انتقال کرونا می‌کند.

او سومین استراتژی را درمان زودهنگام عنوان کرد و ادامه داد: مقدمات این کار با استفاده از دارو‌های کمک کننده در مراکز خدمات جامع سلامت فراهم شده است تا به محض آنکه مورد مثبتی شناسایی شد دارو در اختیار وی قرار گیرد.

جزایری گفت: فردی که تست کرونایش مثبت اعلام شده باید ۱۴ روز در قرنطینه بماند و تا زمانی که بهبود کامل پیدا کند دارو دریافت می‌کند، بیمار طی این مدت تحت نظارت و کنترل مراقبین سلامت است و بعد از انجام تست مجدد و منفی شدن آن فرد بهبود یافته می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار