معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دلیل این امر را تعاملات در شهر‌ها و شرایط زندگی اجتماعی در این مناطق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سلامت مردم اولویت است و بر فعالیت مشاغلی که بازگشایی آن‌ها بلامانع اعلام شده، کنترل و نظارت می‌شود.

دلشاد افزود: وزارت بهداشت بصورت شهر به شهر بازگشایی اماکن را اعلام می‌کند و منتظر دستورالعمل‌های ستاد کرونای کشور هستیم تا بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

او با بیان اینکه فاصله گذاری هوشمند بر دو اصل استوار است، خاطرنشان کرد: در اصل اول با سطوح آلوده در تماس نباشیم و در اصل دوم مکان‌هایی مانند مدارس، ورزشگاه‌ها و ... که عامل تجمع است، تا اطلاع ثانوی بازگشایی نمی‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه نظارت همه جانبه است و بازرسین دانشگاه پای کار هستند، خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌های خدمات عمومی مانند تاکسیرانی موظف بر نظارت و گندزدایی هستند، اما خود مردم رکن اصلی رعایت بهداشت می‌باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: با متخلفانی که خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت فعالیت کنند برخورد شده و به گزارش‌های مردمی روزانه رسیدگی می‌شود.

دلشاد گفت: وضعیت صد درصد مادران باردار استان از نظر کووید ۱۹ بررسی شده و تا کنون هیچ مادری از طریق ابتلا به کرونا فوت نشده است.
انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.