مشاور اقتصادی کاخ سفید اعلام کرد شیوع ویروس کرونا احتمالا شرایط دشواری مشابه دوران رکود بزرگ این کشور رقم خواهد زد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، کوین هاست، مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه درباره چشم انداز اقتصادی وخامت بار آمریکا در پی همه گیری ویروس کووید-۱۹ هشدار داد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با‌ ای‌بی‌سی گفت شیوع ویروس کرونا در آمریکا چشم انداز بدی را برای کشور رقم زده و نرخ بیکاری می‌تواند به سطحی برسد که تنها در زمان رکود اقتصادی بزرگ آمریکا شاهد آن بودیم.

هاست افزود آینده اقتصادی کشور به اتفاقات پیش رو بستگی دارد. وی تاکید کرد وضعیت پیش آمده برای اقتصاد آمریکا واقعا دشوار است. مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت این بزرگترین شوکی است که تاکنون اقتصاد به خود دیده است. نرخ بیکاری به حدی افزایش می‌یابد که مشابه آن را در دوران رکود بزرگ اقتصادی آمریکا شاهدبودیم.

با این حال استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز یکشنبه پیش بینی کرد کشور تابستان و پاییز امسال رشد اقتصادی خود را از سر می‌گیرد. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی دوره‌های زمانی طولانی تری را برای رشد اقتصادی آمریکا برآورد می‌کنند.

اداره بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰، نرخ بیکاری در این کشور به ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت. شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و تعطیلی مشاغل، اقتصاد این کشور را با بحران مواجه کرده است.

وزارت کار آمریکا روز پنج شنبه در گزارش هفتگی خود اعلام کرد طی یک هفته گذشته دست کم ۴.۴ میلیون آمریکایی برای دریافت خدمات بیمه بیکاری درخواست ثبت کرده‌اند. در مجموع تاکنون ۲۶ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده اند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشت: دفتر بودجه کنگره آمریکا روز جمعه پیش‌بینی کرد با توجه به پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، احتمالا کسری بودجه دولت فدرال امسال حدود چهار برابر خواهد شد و به ۳۷۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدارو شکر
آخرین اخبار