مقامات رژیم صهیونیستی از بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم در روز‌های آتی هفته جاری خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، مقامات رژیم صهیونیستی، از بسته شدن گذرگاه تجاری کرم ابوسالم در جنوب شرقی نوار غزه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر دادند.

کمیته هماهنگی ورود کالا‌ها به نوار غزه گفت طرف اسرائیلی اعلام کرده این گذرگاه را در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه که برابر است با ۲۸ و ۲۹ آوریل، به سبب اعیاد یهودی خواهد بست.

خبر بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم در نوار غزه در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های خبری امروز اعلام کردند مصر قرار است دیواری الکترونیکی در مرز با غزه بسازد.

منابع محلی مصر اعلام کردند، نیرو‌های مهندسی وابسته به ارتش مصر احداث دیوار الکترونیکی پیشرفته در مرز‌های سینا با نوار غزه را آغاز کرده‌اند.

این منابع همچنین تصریح کردند، برخلاف دیوار‌های بتنی که ارتش مصر حدود دو ماه پیش ساخت آن را کلید زده بود، نیرو‌های مهندسی، ساخت این دیوار الکترونیکی را در فاصله چند متری از دیوار بتنی آغاز کرده‌اند.

این منایع همچنین اعلام کرده بودند این دیوار طبق اطلاعات به دست آمده مجهز به حسگر‌های الکترونیکی و دوربین‌های حرارتی است و مانع نزدیک شدن افراد به مرز فلسطین و مصر در ۱۴ کیلومتری گذرگاه «کرم ابوسالم» تا ساحل دریای مدیترانه می‌شود.

با وجود اقدامات امنیتی اتخاذ شده از سوی مقامات فلسطینی در سال‌های اخیر، ساخت این دیوار جدید، در چارچوب تلاش‌های مصر و در راستای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ به مرز‌های بین نوار غزه و منطقه سینا صورت می‌گیرد.

هنوز طرف مصری به این خبر‌ها که از ساخت دیوار الکترونیکی حکایت دارد، واکنشی رسمی نشان نداده است. این در حالی است که در زمان کنونی، بحث‌ها از نقش مصر در معامله قرن در میان بوده که راه حل نهایی مسئله فلسطین را هدف گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار