استان‌های جنوبی یمن با تصمیم شورای انتقالی که مورد حمایت امارات است، برای اعلام خودمختاری در این منطقه مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سبا، ۵ استان در جنوب یمن با تصمیم شورای انتقالی برای اعلام خودمختاری و اعلام حالت فوق العاده در این منطقه مخالفت کردند.

خبرگزاری سبا با استناد به بیانیه مقامات منطقه‌ای گزارش داد استان‌های ابین، شبوه، حضرموت، مهره و سقطرا از حمایت از تصمیم تازه شورای انتقالی یمن امتناع کردند.

گفتنی است، شورای انتقالی جنوب یمن که از حمایت امارات بهره می‌برد، از نیمه شب دیشب، ضمن اعلام وضع فوق العاده در جنوب، این منطقه را منطقه‌ای خودگردان اعلام کرد. مناطق جنوبی یمن در پنج روز اخیر شاهد ناآرامی بود.

این در حالی است که کمیته امنیتی استان شبوه یمن اعلام کرد هیچ کس به جز رئیس‌جمهور قانونی نمی‌تواند در کشور وضع فوق‌العاده اعلام کند.

این کمیته افزود: برنامه‌های شورای انتقالی از نگاه ما مردود است و شبه‌نظامیان نمی‌توانند جایگزینی برای دولت کشور باشند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله در واکنش به اعلام خودمختاری مزدوران مورد حمایت امارات در جنوب یمن در پیامی توئیتری نوشت: چه کسی مانع اجرای توافق ریاض شده است؟ به سمت ضعیف‌ترین نروید تا آن را تمرد و شورش توصیف کنید. یا اگر همانطور که ادعا می‌کنید جنوب یمن را دوست دارید علیه آن توفان جدیدی (جنگ جدید) اعلام نکنید. اکنون توافق ریاض را اجرایی کنید تا گفته ما درباره آن را تایید نکنید. توافق ریاض توافقی توخالی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار