استاندار مرکزی گفت: اماکن مذهبی تا ۱۵ رمضان تعطیلند و بعد از آن در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

ادامه تعطیلی اماکن مذهبی تا ۱۵ رمضانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه پدافند زیستی استان گفت: آستان مقدس امامزادگان تا پایان نیمه اول ماه مبارک رمضان بسته است و بعد از آن نسبت به بازگشایی یا بسته بودن این اماکن مقدس در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

آقازاده افزود: نمی‌توان در ایامی که مردم علاقه دارند در مساجد و تکایا حضور داشته باشنداقدام به بازگشایی مکان‌های مذهبی کرد چرا که این مهم شرایط را بحرانی می‌کند.

صنوف بی توجه به بهداشت تعطیل می‌شوند

او با بیان اینکه هر کدام از اصناف که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نمی‌کنند با آن‌ها برخورد می‌شود اضافه کرد: بعد از باز شدن پاساژ‌ها و بازار‌ها نکات بهداشتی رعایت می‌شد، ولی در حال حاضر رعایت لازم نمی‌شود که باید از اهرم قانونی استفاده شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر اهمیت ویژه سلامتی مردم بیان کرد: اگر رعایت صورت نگیرد به شرایط سه هفته گذشته برمی گردیم و دوباره مجبوریم صنوف را تعطیل کنیم.

او ادامه داد: تاکنون ۱۲۷ شهر در کشور شهر‌های سفید و عاری از بیماری هستند و در استان مرکزی هم این شهر‌ها تا هفته آینده مشخص می‌شود که با رعایت نظامات بهداشتی در این شهر‌ها فعالیت‌های ورزشی و مذهبی در آن‌ها آغاز می‌شود

سیل نزولی بیماری و مرگ و میر کرونا در استان مرکزی

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت هفته گذشته سیل نزولی بیماری را داشتیم اقدامات خوبی صورت گرفته و مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کرونا نیز سیر نزولی داشته است.

جمالیان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ بیمار بدحال در استان داریم که طی یک ماه اخیر بستری بوده اند افزود: از زمانی که گام دوم مبارزه با شیوع بیماری کرونا آغاز شده بازرسی‌ها افزایش یافته است.

او تصریح کرد: ادامه حمایت‌های قضایی را در استان نیاز داریم، مخصوصاً در شهر‌های تفرش و کمیجان نیاز است که با کارشناسان بهداشتی همکاری‌های لازم صورت گیرد.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هم گفت: تا اسامی مدیران و ادارات و دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پایان این هفته تهیه و در جلسه پدافند زیستی اعلام می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.