تولید محصولات ویژه با کیفیت بالا در فولاد مبارکه همزمان با جهش تولید، حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهزاد بهادرانی مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه با بیان اینکه تولید محصولات ویژه خط نورد تاندم میل به ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت گفت: حدنصاب تولید قبلی در این محصولات ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

هدف از نصب این خط کاهش ضخامت ورق در درجه حرارت محیط است. در خط نورد تاندم میل، کلاف پس از باز شدن و عبور از پنج قفسه چهار غلتکی که در یک امتداد عمودی روی هم قرار گرفته اند، در اثر کشش فشار زیاد از ۵۰ تا ۸۵ درصد کاهش ضخامت پیدا می‌کند و به شکل کلاف در می‌آید که شامل ورق‌هایی با ضخامت‌های سه دهم تا سه میلیمتر است.

بهزاد بهادرانی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه، ورق موردنیاز تولید تسمه مصرفی خطوط خود را نیز تولید می‌کند، افزود: تولید این نوع ورق سخت از ۳۰۰ تن، امسال از مرز هزار و ۴۰۰ تن گذشت.

او با بیان اینکه تولید کلاف خام برای زنجیره قلع اندود فولاد مبارکه نیز در فروردین از مرز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن عبور کرد، گفت بیشترین میزان تولید این محصول مربوط به شهریور پارسال و به میزان ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

محصولات حاصل از خط نورد سرد به کلاف‌های خام (Crude Coils) موسوم هستند و به سه بخش کلاف‌های خام که مستقیما برای مشتری ارسال می‌شود، کلاف‌های خام برای خط گالوانیزه و واحد بازپخت تقسیم می‌شوند.

شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق تخت فولادی در خاورمیانه و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی با تولید سالانه بیش از هفت میلیون تن فولاد خام دارای سهم ۵۱ درصدی در تولید کشور و اشتغال حدود ۳۵۱ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار