خلیج فارس امروز هم به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر مواج پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز (یکشنبه) به سبب تداوم وزش باد شدید جنوبی ضمن خیزش گرد و خاک، خلیج فارس و سواحل استان به ویژه سواحل شمالی و مرکزی (از بندر دیلم تا مُطاف) به طور کامل مواج پیش بینی می‌شود.

زهرا راستگو افزود: در ساعاتی از امروز در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان، افزایش ابر و وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق نیز پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: از اواخر وقت امروز با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان در دوشنبه خواهد شد.

دمای هوا از ۴۰ درجه فراتر رفت

 رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به روند افزایش دما در چند روز گذشته، بیان کرد: در شبانه روز  گذشته دما در نیمی از مراکز شهرستان‌های استان ۴۰ درجه سانتیگراد و بیش از آن بود و در برازجان و خورموج به ۴۲، اهرم و عسلویه ۴۱ و دیلم ۴۰ درجه سانتیگراد رسید.

راستگو همچنین افزود: جهت وزش باد، امروز جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، از اواخر امشب به تدریج شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که در فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

 رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۴۶، مد اول ساعت ۱۰:۳۱، جزر دوم ۱۷:۵۵ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۵۳ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.