هواشناسی استان بوشهر برای اوایل هفته آینده خلیج فارس را مواج پیش‌بینی کرده و از افزایش محسوس دما و خیزش گردوخاک خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پس از آرامش جو و دریا در امروز و فردا، شنبه تا دوشنبه هفته آینده،خلیج فارس مواج خواهد شد.

  زهرا راستگو افزود: شنبه و یکشنبه قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس به ویژه سواحل شمالی و مرکزی استان  از دیلم تا مُطاف بر اثر وزش باد بسیار شدید جنوبی با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت مواج می‌شود و ارتفاع موج به بیش از ۲/۵ متر می‌رسد.

او افزود: دوشنبه نیز در سواحل جنوبی استان باد به نسبت شدید شمال غربی می‌وزد و ارتفاع موج تا حدود ۱/۵ متر خواهد رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: از رفت و آمدهای دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری از شنبه تا دوشنبه خودداری شود.

راستگو همچنین از خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و افزایش دما در این مدت خبر داد و بیان کرد: به سبب افزایش محسوس دما و افزایش مصرف آب و برق باید  تدابیر لازم برای مصرف بهینه این حامل‌های انرژی اندیشیده شود.

او گفت: وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق هم در این مدت دور از انتظار نیست.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، آسمان را امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و افزایش دما پیش‌بینی کرد و  گفت: فردا احتمال وقوع مه رقیق صبحگاهی در برخی نقاط  وجود دارد.

راستگو گفت: جهت وزش باد هم در این مدت متغیر با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت، خواهد بود که  بر روی سواحل و فراساحل شمال استان  باد با جهت جنوب شرقی تا جنوب غربی و سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

او افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق شمالی گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جم امروز با ۱۵ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشته و در شبانه روز گذشته برازجان و خورموج با ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین شهر‌های استان بوده‌اند.

راستگو گفت فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۵۷ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۱۰، جزر دوم ۱۶:۰۸ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۵۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.