رئیس جهاد کشاورزی گیلان از ایجاد اشتغال پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته سازمان برای ۳۳۵ نفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: سال گذشته ۱۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در قالب ۱۶ زیر پروژه در بخش‌های مختلف در دهه فجر به بهره برداری رسید که از آن تعداد ۸ مورد در حوزه سازمان جهاد کشاورزی، یک مورد اداره کل شیلات و ۲ مورد هم توسعه نوغانداری بوده است.

او با بیان اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جهاد کشاورزی برای ۳۳۵ نفر ایجاد اشتغال داشته است، افزود: این پروژه‌ها نقش بسیار ارزنده‌ای در تامین امنیت غذایی و اشتغال در استان گیلان دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: کل سرمایه گذاری انجام شده در این بخش در ۱۳ زیر پروژه ۷۴ میلیارد تومان بود که سهم آورده مجریان ۴۶ میلیارد تومان معادل ۶۳ درصد است.

درجانی با اشاره به اینکه بخش اعظم پروژه‌های تمام شده و افتتاح نیز شده‌اند تصریح کرد: این ۱۳ زیر پروژه در حال حاضر ۸۷ درصد پیشرفت تجمعی در بخش‌های مختلف دارد.

او خاطرنشان کرد: ۹ زیر پروژه دارای پیشرفت ۱۰۰ درصدی و ۴ پروژه پیشرفت ۶٠ تا ۸۵ درصدی داشته اند که میانگین پیشرفت فیزیکی زیر پروژه‌ها به ۹۳ درصد رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان به دیگر پروژه‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: پروژه‌هایی در بخش تولید بذر استراتژیک برنج، تولیدات گیاهی، تولیدات باغی، شیلات، آب و خاک، نوغانداری، دام و طیور، سردخانه، صنایع تبدیلی و غیره اجرا شده است که بخشی از آن‌ها در دهه فجر ۹۸ مورد بهره برداری قرار گرفته است.

درجانی با بیان اینکه سهم دولت در کمک بلاعوض از قبل آماده بوده، ولی متقاضیان خود مشکلاتی داشتند که از این کمک‌ها هنوز بهره نگرفته اند، تصریح کرد: در سال ۹۹ نیز ۱٠ پروژه را پیشنهاد داده ایم که امیدواریم تا هفته دولت به نتایج و مراحل خوب برای افتتاح و بهره برداری برسیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.