مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی زرندیه از آغاز سم پاشی کانون ملخ‌های مهاجم در این شهرستان خبر داد.

آغاز سم پاشی کانون ملخ‌های کشاورزی در زرندیهبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان زرندیه در راستای جلوگیری از هجوم ملخ‌ها و خسارت‌های ناشی از هجوم آن‌ها سمپاشی ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان که کانون ملخ و بچه ملخ بوده اند را آغاز کرد.

طاهری مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی زرندیه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: سال گذشته حمله ملخ‌های بومی را به مراتع، مزارع و تعدادی از باغات این شهرستان داشتیم و امسال با تجربیاتی که کسب کردیم طی رایزنی که با معاونت ملخ سازمان حفظ نباتات کل کشور  مبنا را براین قرار دادیم که انشاالله با همکاری منابع طبیعی کانون‌های ملخ را شناسایی و سمپاشی کنیم.

طاهری افزود: از ۲ روز گذشته بازدید انجام از کانون آفت و مکان‌یابی‌های دقیق انجام گرفت و از دیروز هم سم پاشی شروع شده که در حدود ۱۲۰ هکتار اراضی منطقه قطعه ۴ بخش مرکزی زرندیه در روستای خرم آباد لقو در غرب حاجی‌آباد و چند نقطه دیگر که تراکم بالای ملخ و پوره‌های ملخ‌ها و یا همان بچه‌های ملخ شناسایی شده بود سمپاشی شد.

او اضافه کرد: امروز هم انشاءالله مبارزه با آفت‌ها در حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار اراضی قسمت حمزه آباد منطقه مامونیه که به عنوان کانون شناخته شد انجام می شود و برای این کار به مرتعداران و کسانی که در این منطقه دامدارند اطلاع رسانی کردیم، ولی در کل اطلاع رسانی بر عهده شورای روستا هست.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی زرندیه بیان کرد: با این سمپاشی آلودگی محیط کمتر می‌شود و دیگر مجبور نیستیم هنگاه هجوم ملخ‌ها سطح بیشتری را سمپاشی کنیم و از طرفی هم خسارت به مزارع و باغات وارد نمی‌شود و انشالله که  سم پاشی‌های امسال بر جمعیت ملخ‌ها تاثیر گذاشته و خسارتی به مزارع و باغات وارد نشود.

او با بیان اینکه نسبت به ملخ وحشت کاذب وجود دارد ادامه داد: باید ملخ‌ها را به عنوان یک موجود زنده بدانیم و از آن‌ها نترسیم و نخواهیم که حتماً انهارا بکشیم، چون ملخ‌ها جزو چرخه طبیعی هستند که در طبیعت زندگی می‌کنند.

طاهری تصریح کرد: باید ملخ‌ها را تا زمانی که خسارت به ما وارد نکنند به عنوان یک موجود زنده‌ای بشناسیم که نه آلودگی برای انسان دارند و نه خسارتی به خود انسان می‌زنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.