رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: عملیات سمپاشی شهری اراک با توجه به جمعیت و تراکم فضای سبز آن منطقه انجام می‌شود.

قناتی گفت: عملیات سمپاشی بهاره برای جلوگیری از تکثیر شته‌ها، کنترل آفات گیاهی و سلامت، بهبود، شادابی و رشد درختان و محافظت از محیط زیست انجام می‌شود.
او افزود: ۴۵۰ هزار اصله درخت در فضای عمومی شهر وجو دارد که اسفند عملیات روغن پاشی آنها انجام و از اواخر اردیبهشت سمپاشی آنها آغاز شده است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: عملیات سم پاشی مناطق پنج گانه شهری اراک با توجه به جمعیت و تراکم فضای سبز آن منطقه انجام می‌شود.
قناتی از شهروندان خواست هنگام سمپاشی درختان، از باز کردن پنجره‌های مشرف به معابر اصلی و توقف خودرو زیر درختان خودداری کنند.
شهروندان باید درخواست سمپاشی درختان محله خود را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری مطرح و پیگیری کنند.

سمپاشی درختان در قسمت‌های تنه، شاخه اصلی و تاج کلیه درختان نارون علیه آفات برگخوار، شته، شپشک خونی، سوسک چوبخوار شاخک بلند و پروانه زنبورمانند و نیز سمپاشی تاج درختان اقاقیا، بید و کاج علیه آفت شته در مکان‌های آلوده با سموم ارگانیک در حال انجام است. 
او افزود: همچنین برای صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی و بالا بردن کیفیت و سرعت انجام عملیات از دستگاه‌های سمپاش توربولاینر در مسیر‌ها استفاده می‌شود.
سمپاشی درختان هرشب از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح انجام می‌شود.
سمپاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم پایه ارگانیک به صورت شبانه با دستگاه توربولاینر توسط واحد فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک انجام می‌شود.

برچسب ها: سمپاشی ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.